Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k mezigeneračnímu porozumění v kurikulu české základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158405" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k mezigeneračnímu porozumění v kurikulu české základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika stáří a seniorů je z důvodu změn v demografické struktuře obyvatelstva velmi aktuální. Starých lidí neustále přibývá a naše společnost neupouští od různých negativních předsudků a mýtů o seniorech. Tyto negativní postoje se mohou projevovatjiž u dětí školního věku, které je přejímají od svých rodičů, vrstevníků, médií aj. V této souvislosti je důležitá nejen rodinná výchova, ale své místo zde zaujímá také škola, která by měla pozitivní vnímání stáří a seniorů u dětí podporovat. Příspěvek se zabývá problematikou mezigeneračního porozumění, poukazuje na školní kurikulum jako jednu z cest, kterou je možné přiblížit žákům vývojovou etapu stáří a podporovat jejich pozitivní přístup k seniorům a snaží se interpretovat termín kurikulum, který vpedagogické terminologii není jednoznačně vymezen.

  • Název v anglickém jazyce

    Education to Develop Intergeneration Understanding in the Curriculum of Czech Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    As a result of demographic changes, the topic of old age and seniors is a very current issue. The number of old people is constantly increasing and our society does not refrain from having various negative prejudices and myths about seniors. These negative attitudes can already be seen in school children that inherit these view from their parents, peers, the media and from others sources. In this context, not only is family upbringing important, but also formal education at school plays a role here thatshould support creating a positive perception of old age and of seniors in children. The paper deals with the problem of inter-generational understanding and relationships and points to the school curriculum as one of the ways children at the developingstage can get closer. Paper tries to interpret the term curriculum, which is not clearly defined in pedagogical terminology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant Journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    16-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus