Výchova k mezigeneračnímu porozumění v kurikulu české základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158405" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k mezigeneračnímu porozumění v kurikulu české základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika stáří a seniorů je z důvodu změn v demografické struktuře obyvatelstva velmi aktuální. Starých lidí neustále přibývá a naše společnost neupouští od různých negativních předsudků a mýtů o seniorech. Tyto negativní postoje se mohou projevovatjiž u dětí školního věku, které je přejímají od svých rodičů, vrstevníků, médií aj. V této souvislosti je důležitá nejen rodinná výchova, ale své místo zde zaujímá také škola, která by měla pozitivní vnímání stáří a seniorů u dětí podporovat. Příspěvek se zabývá problematikou mezigeneračního porozumění, poukazuje na školní kurikulum jako jednu z cest, kterou je možné přiblížit žákům vývojovou etapu stáří a podporovat jejich pozitivní přístup k seniorům a snaží se interpretovat termín kurikulum, který vpedagogické terminologii není jednoznačně vymezen.
Název v anglickém jazyce
Education to Develop Intergeneration Understanding in the Curriculum of Czech Primary School
Popis výsledku anglicky
As a result of demographic changes, the topic of old age and seniors is a very current issue. The number of old people is constantly increasing and our society does not refrain from having various negative prejudices and myths about seniors. These negative attitudes can already be seen in school children that inherit these view from their parents, peers, the media and from others sources. In this context, not only is family upbringing important, but also formal education at school plays a role here thatshould support creating a positive perception of old age and of seniors in children. The paper deals with the problem of inter-generational understanding and relationships and points to the school curriculum as one of the ways children at the developingstage can get closer. Paper tries to interpret the term curriculum, which is not clearly defined in pedagogical terminology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant Journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
16-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—