The Attitudes of the Younger School Age Pupils Towards the School Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73600728" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73600728 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kvsbk.sav.sk/wp-content/uploads/Zbornik_v1-9_compressed.pdf" target="_blank" >http://www.kvsbk.sav.sk/wp-content/uploads/Zbornik_v1-9_compressed.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Postoje žiakov mladšieho školského veku k školskému prostrediu
Popis výsledku v původním jazyce
V príspevku sa zameriavame na problematiku pozitívnych a negatívnych faktorov vplývajúcich na subjektívnu pohodu žiakov mladšieho školského veku v školskom prostredí. V empirickej časti opisujeme výsledky kvalitatívneho výskumu zameraného na postoje žiakov k školskému prostrediu. Výskum bol realizovaný počas záujmového krúžku na základnej škole na Slovensku. Krúžok vychádzal z koncepcie filozofia pre deti, v ktorej je hlavnou metódou práce diskusia. Na spracovanie získaných dát bola zvolená interpretatívna fenomenologická analýza. Výsledky výskumu ukázali, že silným pozitívnym faktorom v školskom prostredí je fenomén kamarátstva. Ako negatívne sa javia niektoré učiteľské praktiky (nevhodné sprostredkovanie učiva, tresty), rovnako aj neprimeraný obsah učiva a typy zadaných úloh. K málo pozitívam, ktoré participanti v školskom prostredí vnímajú, patrí naučenie sa novým poznatkom. Za možné riešenia považujeme zmenu vzťahu učiteľov k žiakom, zmenu metód sprostredkovania učiva, ako aj implementáciu mäkkých zručností do edukačného procesu.
Název v anglickém jazyce
The Attitudes of the Younger School Age Pupils Towards the School Environment
Popis výsledku anglicky
In this paper, we focus on the issues of positive and negative factors affecting the subjective well-being of pupils of younger school age in the school environment. In the empirical part, we describe the results of qualitative research focused on pupils' attitudes towards the school environment. The research was carried out during the hobby group at elementary school in Slovakia. The hobby group was based on the concept of Philosophy for Children, in which the discussion is the main method of work. The Interpretative phenomenological analysis was chosen for the data acquisition process. Research has shown that in the school environment, the friendship is the strong positive factor. Some teaching practices (inappropriate mediation, punishments) as well as inadequate curriculum content and the types of assignments appear to be negative factors. Learning new knowledge is one of the few positives that participants perceive in the school environment. We consider possible solutions to change the relationship of teachers to pupils, change the methods of mediation of the curriculum, as well as the implementation of soft skills in the educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita života § kvalita vzťahov
ISBN
978-80-973370-4-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
91-108
Název nakladatele
Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
25. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—