Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Attitudes of the Younger School Age Pupils Towards the School Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73600728" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73600728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kvsbk.sav.sk/wp-content/uploads/Zbornik_v1-9_compressed.pdf" target="_blank" >http://www.kvsbk.sav.sk/wp-content/uploads/Zbornik_v1-9_compressed.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Postoje žiakov mladšieho školského veku k školskému prostrediu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V príspevku sa zameriavame na problematiku pozitívnych a negatívnych faktorov vplývajúcich na subjektívnu pohodu žiakov mladšieho školského veku v školskom prostredí. V empirickej časti opisujeme výsledky kvalitatívneho výskumu zameraného na postoje žiakov k školskému prostrediu. Výskum bol realizovaný počas záujmového krúžku na základnej škole na Slovensku. Krúžok vychádzal z koncepcie filozofia pre deti, v ktorej je hlavnou metódou práce diskusia. Na spracovanie získaných dát bola zvolená interpretatívna fenomenologická analýza. Výsledky výskumu ukázali, že silným pozitívnym faktorom v školskom prostredí je fenomén kamarátstva. Ako negatívne sa javia niektoré učiteľské praktiky (nevhodné sprostredkovanie učiva, tresty), rovnako aj neprimeraný obsah učiva a typy zadaných úloh. K málo pozitívam, ktoré participanti v školskom prostredí vnímajú, patrí naučenie sa novým poznatkom. Za možné riešenia považujeme zmenu vzťahu učiteľov k žiakom, zmenu metód sprostredkovania učiva, ako aj implementáciu mäkkých zručností do edukačného procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Attitudes of the Younger School Age Pupils Towards the School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we focus on the issues of positive and negative factors affecting the subjective well-being of pupils of younger school age in the school environment. In the empirical part, we describe the results of qualitative research focused on pupils&apos; attitudes towards the school environment. The research was carried out during the hobby group at elementary school in Slovakia. The hobby group was based on the concept of Philosophy for Children, in which the discussion is the main method of work. The Interpretative phenomenological analysis was chosen for the data acquisition process. Research has shown that in the school environment, the friendship is the strong positive factor. Some teaching practices (inappropriate mediation, punishments) as well as inadequate curriculum content and the types of assignments appear to be negative factors. Learning new knowledge is one of the few positives that participants perceive in the school environment. We consider possible solutions to change the relationship of teachers to pupils, change the methods of mediation of the curriculum, as well as the implementation of soft skills in the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita života § kvalita vzťahov

  • ISBN

    978-80-973370-4-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    91-108

  • Název nakladatele

    Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    25. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku