Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School culture as part of Marketing-oriented approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43871008" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43871008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School culture as part of Marketing-oriented approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the possibilities of how to flexibly adapt to changes within the developing society, that strongly influences the school environment, is to apply marketing approaches comprising a complex system of inter-related factors focused upon the school andthe school environment ? all with the purpose to create a positive image. This paper presents findings related to perception of the school culture by pupils, teachers, employees and parents. Key-factors, that shape attitudes towards schools, cover particularly satisfaction of pupils, employees and parents, mutual communication, evaluation process which asserts effective risk prevention efforts and fosters positive school climate. The Creating an Environment for Emotional and Social Well-Being (WHO) survey, unfinished sentences, semi-structured interview and focus groups were applied as research methods. Gathered results show the following strengths: positive approach of pupils to teachers, providing a friendly, rewarding and supportive

  • Název v anglickém jazyce

    School culture as part of Marketing-oriented approach

  • Popis výsledku anglicky

    One of the possibilities of how to flexibly adapt to changes within the developing society, that strongly influences the school environment, is to apply marketing approaches comprising a complex system of inter-related factors focused upon the school andthe school environment ? all with the purpose to create a positive image. This paper presents findings related to perception of the school culture by pupils, teachers, employees and parents. Key-factors, that shape attitudes towards schools, cover particularly satisfaction of pupils, employees and parents, mutual communication, evaluation process which asserts effective risk prevention efforts and fosters positive school climate. The Creating an Environment for Emotional and Social Well-Being (WHO) survey, unfinished sentences, semi-structured interview and focus groups were applied as research methods. Gathered results show the following strengths: positive approach of pupils to teachers, providing a friendly, rewarding and supportive

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia: Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    106

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2316-2322

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus