Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10493076" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10493076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=REWE9ArhLv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=REWE9ArhLv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research investigates the relative influence of parents and physical education (PE) teachers on the motivational structure for physical activity among lower secondary school pupils in selected Prague primary schools. The study aimed to determine the perceived significance of parental and teacher personalities as motivational factors for pupil engagement in physical activity. A non-standardized questionnaire was administered to the pupils, followed by data analysis and synthesis. The results indicate that parents hold a more dominant position than PE teachers in shaping the pupils&apos; motivational structure for physical activity. PE teachers were not perceived as a significant motivational element within this hierarchy.

  • Název v anglickém jazyce

    The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity

  • Popis výsledku anglicky

    This research investigates the relative influence of parents and physical education (PE) teachers on the motivational structure for physical activity among lower secondary school pupils in selected Prague primary schools. The study aimed to determine the perceived significance of parental and teacher personalities as motivational factors for pupil engagement in physical activity. A non-standardized questionnaire was administered to the pupils, followed by data analysis and synthesis. The results indicate that parents hold a more dominant position than PE teachers in shaping the pupils&apos; motivational structure for physical activity. PE teachers were not perceived as a significant motivational element within this hierarchy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    31-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus