The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10493076" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10493076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=REWE9ArhLv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=REWE9ArhLv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity
Popis výsledku v původním jazyce
This research investigates the relative influence of parents and physical education (PE) teachers on the motivational structure for physical activity among lower secondary school pupils in selected Prague primary schools. The study aimed to determine the perceived significance of parental and teacher personalities as motivational factors for pupil engagement in physical activity. A non-standardized questionnaire was administered to the pupils, followed by data analysis and synthesis. The results indicate that parents hold a more dominant position than PE teachers in shaping the pupils' motivational structure for physical activity. PE teachers were not perceived as a significant motivational element within this hierarchy.
Název v anglickém jazyce
The Hierarchical Influence of Physical Education Teachers and Parents on Children's Motivation for Physical Activity
Popis výsledku anglicky
This research investigates the relative influence of parents and physical education (PE) teachers on the motivational structure for physical activity among lower secondary school pupils in selected Prague primary schools. The study aimed to determine the perceived significance of parental and teacher personalities as motivational factors for pupil engagement in physical activity. A non-standardized questionnaire was administered to the pupils, followed by data analysis and synthesis. The results indicate that parents hold a more dominant position than PE teachers in shaping the pupils' motivational structure for physical activity. PE teachers were not perceived as a significant motivational element within this hierarchy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
31-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—