Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158421" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se věnuje plánování edukačních aktivit v prostředí muzea a objasňuje podstatu a výhody strategického plánování. Plánování edukačních aktivit muzea autorky nahlížejí ze tří úrovní: úrovně muzea jako celku, které by mělo dát vzdělávacím aktivitám jasně stanovené místo a ideový rámec daný posláním instituce a cíli, které muzeum naplňuje; úrovně edukačního oddělení, která by mělo mít ze strany vedení jasně dané cíle a úkoly, a úrovně konkrétního muzejního pedagoga, který autonomně projektuje svou edukační činnost v rámci daném cíli a úkoly edukačního oddělení a posláním muzea jako celku. Knihu uzavírá analýza dokumentů strategického významu v českých muzeích a galeriích, která ukazuje, že v českém prostředí není strategické plánování dosud běžně využíváno a že vzdělávací aktivity jsou v dokumentech strategické povahy upozaďovány a není jim zdaleka věnována stejná pozornost jako jiným oblastem muzejních činností.
Název v anglickém jazyce
The process of planning educational activities in museum
Popis výsledku anglicky
The book addresses the process of planning educational activities in museum setting, and sheds light on the concept and advantages of strategic planning. The authors approach the process of planning educational activities in museum from three various standpoints: a museum as a whole which is to provide educational activities with a specific space and ideological framework informed by the mission and objectives set and pursued by a given institution; an educational department which is to follow clearly defined objectives and tasks given by the management; and a particular museum educator who autonomously designs their own educational activities on the basis of the framework of the particular objectives and tasks of the educational department as well asthe mission of the museum as a whole. The book is concluded with an analysis of documents reporting on the strategic practice in the Czech museums and galleries. The analysis shows that strategic planning is not commonly employed in Czech
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4626-4
Počet stran knihy
117
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—