Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnoty jako fenomén školní výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73582933" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73582933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnoty jako fenomén školní výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnoty jako produkt hodnocení jsou pojítkem, mostem mezi vnějším a vnitřním světem jedince. Na jednu stranu řídí, ovlivňují konání jedince, na druhou stranu jsou odrazem vnějšího světa ve vnitřním světě jedince. V hodnotách se mísí poznávací a citové procesy neustále se odehrávající v každém z nás. Hodnotový systém je pro jedince opěrným bodem, bez něhož by se jen těžko dokázal rozhodovat. Proto jsou hodnoty důležitým momentem ve výchově dětí. Hodnoty hrají důležitou roli v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, avšak jen minimální prostor je věnován žákovu budování hodnotového systému a rozvoji hodnocení jako nejdůležitější činnosti každého z nás.

  • Název v anglickém jazyce

    Values as the School Education Phenomenon

  • Popis výsledku anglicky

    Values as a product of evaluation are a link, a bridge between the outer and the inner world of an individual. On the one hand they control, influence the acts of an individual, on the other hand, they are a reflection of the outer world in the inner world of an individual. Values are the mixture of cognitive and emotional processes constantly taking place within each of us. Value system is a support for us, without which we could hardly make decisions. Therefore, values are so important part of education. Values play an important role in the national curriculum for basic schools, but only a minimal space is dedicated to building up of a students&apos; value system and to a development of evaluation, which is the most important activity of each of us.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2015

  • ISBN

    978-80-87952-10-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    911-916

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    25. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku