Hodnoty jako fenomén školní výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A73582933" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:73582933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnoty jako fenomén školní výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnoty jako produkt hodnocení jsou pojítkem, mostem mezi vnějším a vnitřním světem jedince. Na jednu stranu řídí, ovlivňují konání jedince, na druhou stranu jsou odrazem vnějšího světa ve vnitřním světě jedince. V hodnotách se mísí poznávací a citové procesy neustále se odehrávající v každém z nás. Hodnotový systém je pro jedince opěrným bodem, bez něhož by se jen těžko dokázal rozhodovat. Proto jsou hodnoty důležitým momentem ve výchově dětí. Hodnoty hrají důležitou roli v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, avšak jen minimální prostor je věnován žákovu budování hodnotového systému a rozvoji hodnocení jako nejdůležitější činnosti každého z nás.
Název v anglickém jazyce
Values as the School Education Phenomenon
Popis výsledku anglicky
Values as a product of evaluation are a link, a bridge between the outer and the inner world of an individual. On the one hand they control, influence the acts of an individual, on the other hand, they are a reflection of the outer world in the inner world of an individual. Values are the mixture of cognitive and emotional processes constantly taking place within each of us. Value system is a support for us, without which we could hardly make decisions. Therefore, values are so important part of education. Values play an important role in the national curriculum for basic schools, but only a minimal space is dedicated to building up of a students' value system and to a development of evaluation, which is the most important activity of each of us.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2015
ISBN
978-80-87952-10-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
911-916
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
25. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—