Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative and qualitative standard as ways of research in pedagogical psychology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885371" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative and qualitative standard as ways of research in pedagogical psychology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary world is still coming up with such dynamic changes and when an individual doesn't want to get lost in the society, he has no other choice but to cope with these changes. This adaptive process is the result of inner and outer factor effects,which interact with each other, influence each other, create and change each other. Education has the goal to prepare each individual for these changes and also it has to equip the individual with abilities to successful accomplishing of the requirementscoming from these changes. Education is therefore one of the main social priorities in the modern world supported by the national and international law. There are many approaches and techniques which contribute to the development of ability to orientateand understand current, fast-developing world. Following text describes the metacognitive phenomenon which is one of the elemental components of contemporary intelligence theories allowing the individual more effectively orient him/her i

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative and qualitative standard as ways of research in pedagogical psychology

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary world is still coming up with such dynamic changes and when an individual doesn't want to get lost in the society, he has no other choice but to cope with these changes. This adaptive process is the result of inner and outer factor effects,which interact with each other, influence each other, create and change each other. Education has the goal to prepare each individual for these changes and also it has to equip the individual with abilities to successful accomplishing of the requirementscoming from these changes. Education is therefore one of the main social priorities in the modern world supported by the national and international law. There are many approaches and techniques which contribute to the development of ability to orientateand understand current, fast-developing world. Following text describes the metacognitive phenomenon which is one of the elemental components of contemporary intelligence theories allowing the individual more effectively orient him/her i

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Trends in Educational Science and Practice

  • ISBN

    978-86-6191-018-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    92-101

  • Počet stran knihy

    162

  • Název nakladatele

    Teachers` Training Faculty

  • Místo vydání

    Užice

  • Kód UT WoS kapitoly