Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výběr současných přístupů k celostnímu vzdělávání v USA, Singapuru, na Taiwanu a okrajově i v několika dalších zemích; všímá si především zajímavých impulsů pro vzdělávání pedagogů na terciární úrovni v České republice. Cíle a prostředky celostního vzdělávání se ve světě odlišují, všechny je ale spojuje důraz na plné rozvinutí potenciálu každého člověka. Celostní vzdělávání je přístupem eklektickým a inkluzivním, který již ze své podstaty vstřebává podněty mnoha pedagogických (ale i filosofických či spirituálních) směrů a tím může přispívat k osobnostnímu rozvoji každého člověka. Myšlenkové kořeny tohoto přístupu ve vztahu ke vzdělávání pedagogů lze najít například v pracích R. W. Emersona, J. Deweye, M. Bubera a dalších. Celostní přístupy berou v potaz všechny složky, které tvoří identitu člověka a to včetně jeho zasazení do určitého celku, ze kterého by neměl být vytržen.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Aspects of Holistic Education Around the World - Incentives for Education and Personal Development od Pedagogues in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces contemporary approaches towards holistic education in the USA, Singapore, Taiwan and partially in other countries. It focuses on possible inspiring impulses for tertiary level education of pedagogues in the Czech Republic. Even though the means and the goals of holistic education vary around the world, all the approaches strive to develop the full potential of every individual. Holistic education itself is an eclectic and inclusive approach which absorbs all the impulses coming from various educational (and also philosophical and spiritual) schools and thus may be beneficial to any individual. Ideological roots of this approach may be found in the thoughts of R. W. Emerson, J. Dewey, M. Buber and others. Holistic approaches take into consideration all aspects of one´s individuality which is fundamentally connected with the environment and therefore no one should be uprooted from it.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů