Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výběr současných přístupů k celostnímu vzdělávání v USA, Singapuru, na Taiwanu a okrajově i v několika dalších zemích; všímá si především zajímavých impulsů pro vzdělávání pedagogů na terciární úrovni v České republice. Cíle a prostředky celostního vzdělávání se ve světě odlišují, všechny je ale spojuje důraz na plné rozvinutí potenciálu každého člověka. Celostní vzdělávání je přístupem eklektickým a inkluzivním, který již ze své podstaty vstřebává podněty mnoha pedagogických (ale i filosofických či spirituálních) směrů a tím může přispívat k osobnostnímu rozvoji každého člověka. Myšlenkové kořeny tohoto přístupu ve vztahu ke vzdělávání pedagogů lze najít například v pracích R. W. Emersona, J. Deweye, M. Bubera a dalších. Celostní přístupy berou v potaz všechny složky, které tvoří identitu člověka a to včetně jeho zasazení do určitého celku, ze kterého by neměl být vytržen.
Název v anglickém jazyce
Selected Aspects of Holistic Education Around the World - Incentives for Education and Personal Development od Pedagogues in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article introduces contemporary approaches towards holistic education in the USA, Singapore, Taiwan and partially in other countries. It focuses on possible inspiring impulses for tertiary level education of pedagogues in the Czech Republic. Even though the means and the goals of holistic education vary around the world, all the approaches strive to develop the full potential of every individual. Holistic education itself is an eclectic and inclusive approach which absorbs all the impulses coming from various educational (and also philosophical and spiritual) schools and thus may be beneficial to any individual. Ideological roots of this approach may be found in the thoughts of R. W. Emerson, J. Dewey, M. Buber and others. Holistic approaches take into consideration all aspects of one´s individuality which is fundamentally connected with the environment and therefore no one should be uprooted from it.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů