Reflexe projektů zaměřených na komponování dětí v hudební publicistice německy mluvících zemí v 50. a 60. letech 20. století - 2. část
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33161286" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33161286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe projektů zaměřených na komponování dětí v hudební publicistice německy mluvících zemí v 50. a 60. letech 20. století - 2. část
Popis výsledku v původním jazyce
Témata rozvíjení kreativity dětí, elementární komponování, nazývané dnes taktéž composing in the classroom, záměrné uspořádávání zvuků do vlastních dětských kompozic, a to vše v rámci běžné výuky hudební výchovy ve všeobecně vzdělávacích institucích, bylo v hudebních periodikách v bývalém Československu v období 50. let 20. století zmiňováno spíše okrajově, podobně jako v tisku zahraničním. Již od období 60. let 20. století však považuje zahraniční hudební publicistika toto téma za natolik naléhavé, že se počet publikovaných textů k tématu postupně zvyšuje, až v následujících dekádách několika násobně převýší československou produkci.
Název v anglickém jazyce
Reflections on projects focused on children's composing in music magazines in german speaking countries in the 1950s and 1960s Reflections on projects focused on children's composing in music magazines in german speaking countries in the 1950s and 1960s - Part 2
Popis výsledku anglicky
The development and stimulation of children's creativity, elementary composing, making music in the classroom, creating of own graphic scores and performing of own compositions are the topics, which were in the former Czechoslovakia in the 1950s and 1960s not so often published like in the foreing countries. The following text deals with the reflections on these and thematically related in music magazines in german speaking countries in the 1950s and 1960s. We recherched the most important journals from the former Federal Republic of Germany, German Democratic Republic and from Austria and Switzerland.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F0121" target="_blank" >GA408/09/0121: Výzkum post-indeterministických kompozičních metod: komponování v hudebních animačních programech a v hudební výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova - časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
9-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—