Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33162926" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33162926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with the issue of pragmatic language level difficulties and their diagnostic recognition in children with autism spectrum disorders (ASD). The data is based on the partial researches facing to the new evaluation material for assessing these communication differences in order to incorporate them in the changing conception of ASD and relative diagnoses. Some of the related issues are mentioned, e.g. the necessity of regarding speech and language therapy in view of pragmatic communication by considering them as being dependent on oral motor skills, motor ability (praxia), imitation, and other aspects of communication in ASD.
Název v anglickém jazyce
Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with the issue of pragmatic language level difficulties and their diagnostic recognition in children with autism spectrum disorders (ASD). The data is based on the partial researches facing to the new evaluation material for assessing these communication differences in order to incorporate them in the changing conception of ASD and relative diagnoses. Some of the related issues are mentioned, e.g. the necessity of regarding speech and language therapy in view of pragmatic communication by considering them as being dependent on oral motor skills, motor ability (praxia), imitation, and other aspects of communication in ASD.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft
ISBN
978-3-7815-2059-2
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
222-230
Počet stran knihy
530
Název nakladatele
Klinkhardt, Julius (Verlag)
Místo vydání
Bad Heilbrunn
Kód UT WoS kapitoly
—