Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33162926" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33162926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the issue of pragmatic language level difficulties and their diagnostic recognition in children with autism spectrum disorders (ASD). The data is based on the partial researches facing to the new evaluation material for assessing these communication differences in order to incorporate them in the changing conception of ASD and relative diagnoses. Some of the related issues are mentioned, e.g. the necessity of regarding speech and language therapy in view of pragmatic communication by considering them as being dependent on oral motor skills, motor ability (praxia), imitation, and other aspects of communication in ASD.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges Resulting from Pragmatic Language Level Difficulties and Their Recognition in Children with Autism Spectrum Disorders

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the issue of pragmatic language level difficulties and their diagnostic recognition in children with autism spectrum disorders (ASD). The data is based on the partial researches facing to the new evaluation material for assessing these communication differences in order to incorporate them in the changing conception of ASD and relative diagnoses. Some of the related issues are mentioned, e.g. the necessity of regarding speech and language therapy in view of pragmatic communication by considering them as being dependent on oral motor skills, motor ability (praxia), imitation, and other aspects of communication in ASD.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft

  • ISBN

    978-3-7815-2059-2

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    222-230

  • Počet stran knihy

    530

  • Název nakladatele

    Klinkhardt, Julius (Verlag)

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly