Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Accessibility of the digital platform at universities for students with visual impairment and blindness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163143" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Accessibility of the digital platform at universities for students with visual impairment and blindness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to define selected key determinants of accessibility of the digital platform in the tertiary education of students with several visual impairments. In the context of tertiary education, it describes important aspects of the use of semantic HTML tags and elements which are used to describe the electronic document in an accessible and structured form. From the point of view of blind student we observed theoretical as well as practical scope of the use of selected semantical HTML tags for headings and lists. The paper also separately elaborates on the issues related to the implementation of WAI-ARIA 1.0 land-marks into the HTML 5 specification. Through the means of combined qualitative and quan-titative research we conclude that the accessibility level of digital platforms of universities is unsatisfactory. In 2015, 63 % of universities did not use correct headings and lists in their digital platforms and we did not find a single institution which was fully compliant with WAI-ARIA landmarks.

  • Název v anglickém jazyce

    Accessibility of the digital platform at universities for students with visual impairment and blindness

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to define selected key determinants of accessibility of the digital platform in the tertiary education of students with several visual impairments. In the context of tertiary education, it describes important aspects of the use of semantic HTML tags and elements which are used to describe the electronic document in an accessible and structured form. From the point of view of blind student we observed theoretical as well as practical scope of the use of selected semantical HTML tags for headings and lists. The paper also separately elaborates on the issues related to the implementation of WAI-ARIA 1.0 land-marks into the HTML 5 specification. Through the means of combined qualitative and quan-titative research we conclude that the accessibility level of digital platforms of universities is unsatisfactory. In 2015, 63 % of universities did not use correct headings and lists in their digital platforms and we did not find a single institution which was fully compliant with WAI-ARIA landmarks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    "53-68"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus