Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jep.upol.cz/2016/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number9.pdf" target="_blank" >http://jep.upol.cz/2016/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number9.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to describe the selected determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education. The research sample consisted of 54 students - respondents diagnosed with low vision, residual vision, practical and complete blindness from the Czech and Slovak Republic. By using mathematical and statistic methods, we have found that the visually impaired students evaluate the accessibility of electronic study materials in the first year of their university studies as worse compared to the visually impaired students in higher years. At the same time, by applying the Pearson product-moment correlation coefficient, we confirmed that there is a significant relation between the satisfaction of visually impaired students with the services of support centres at public universities and their expression of satisfaction with accessibility of electronic study materials.
Název v anglickém jazyce
Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to describe the selected determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education. The research sample consisted of 54 students - respondents diagnosed with low vision, residual vision, practical and complete blindness from the Czech and Slovak Republic. By using mathematical and statistic methods, we have found that the visually impaired students evaluate the accessibility of electronic study materials in the first year of their university studies as worse compared to the visually impaired students in higher years. At the same time, by applying the Pearson product-moment correlation coefficient, we confirmed that there is a significant relation between the satisfaction of visually impaired students with the services of support centres at public universities and their expression of satisfaction with accessibility of electronic study materials.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Exceptional People
ISSN
1805-4978
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
119-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—