Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163142" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jep.upol.cz/2016/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number9.pdf" target="_blank" >http://jep.upol.cz/2016/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number9.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to describe the selected determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education. The research sample consisted of 54 students - respondents diagnosed with low vision, residual vision, practical and complete blindness from the Czech and Slovak Republic. By using mathematical and statistic methods, we have found that the visually impaired students evaluate the accessibility of electronic study materials in the first year of their university studies as worse compared to the visually impaired students in higher years. At the same time, by applying the Pearson product-moment correlation coefficient, we confirmed that there is a significant relation between the satisfaction of visually impaired students with the services of support centres at public universities and their expression of satisfaction with accessibility of electronic study materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to describe the selected determinants of digital inclusion in students with visual impairment in tertiary education. The research sample consisted of 54 students - respondents diagnosed with low vision, residual vision, practical and complete blindness from the Czech and Slovak Republic. By using mathematical and statistic methods, we have found that the visually impaired students evaluate the accessibility of electronic study materials in the first year of their university studies as worse compared to the visually impaired students in higher years. At the same time, by applying the Pearson product-moment correlation coefficient, we confirmed that there is a significant relation between the satisfaction of visually impaired students with the services of support centres at public universities and their expression of satisfaction with accessibility of electronic study materials.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    119-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus