Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

e-Accessibility in Educating Students with Visual Impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155953" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    e-Accessibility in Educating Students with Visual Impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In education, e-Accessibility means elimination of digital barriers and ensurance of digital accessibility for all students indiscriminately. Accessible electronic environment shall not exclude or discriminate students due to their impaired visual perception. Our contribution is aimed at defining the selected determinants in educating visually impaired students at universities and colleges in the Slovak Republic. We found out that the level of e-accessibility in 2015 was inadequate in as many as 86% ofstate universities and colleges. At the same time, we discovered that in terms of e-Accessibility status there are no statistically significant differences between the state and private higher education schools. Thus, the level of digital barriers for students with visual impairment is not determined by the particular type of school. According to our research, the major obstacles in educating visually impaired students include graphic elements without text alternatives, incorrectly ident

  • Název v anglickém jazyce

    e-Accessibility in Educating Students with Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    In education, e-Accessibility means elimination of digital barriers and ensurance of digital accessibility for all students indiscriminately. Accessible electronic environment shall not exclude or discriminate students due to their impaired visual perception. Our contribution is aimed at defining the selected determinants in educating visually impaired students at universities and colleges in the Slovak Republic. We found out that the level of e-accessibility in 2015 was inadequate in as many as 86% ofstate universities and colleges. At the same time, we discovered that in terms of e-Accessibility status there are no statistically significant differences between the state and private higher education schools. Thus, the level of digital barriers for students with visual impairment is not determined by the particular type of school. According to our research, the major obstacles in educating visually impaired students include graphic elements without text alternatives, incorrectly ident

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4369-4374

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku