Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

e-Inclusion and Persons with Visual Impairment at Slovak Universities and Colleges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156066" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ksp.pf.unipo.sk/data/fckeditor/Specialny%20pedagog/%C5%A0P_2015_%C4%8D_%201.pdf" target="_blank" >http://ksp.pf.unipo.sk/data/fckeditor/Specialny%20pedagog/%C5%A0P_2015_%C4%8D_%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    e-Inklúzia a osoby so zrakovým postihnutím na slovenských vysokých školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok popisuje jednotlivé aspekty problematiky e-Inklúzie a e-Prístupnosti pre osoby so zrakovým postihnutím v podmienkach vysokých škôl v Slovenskej republike. Teoretický rámec problematiky je vymedzený v kontexte príslušných právnych noriem a vybraných determinantov zrakového postihnutia v digitálnom prostredí. V rámci realizovaného výskumu sme zistili, že vývoj e-Prístupnosti má od roku 2007 klesajúcu tendenciu. Kým v roku 2007 bol priemerný rating prístupnosti 79,4%, v roku 2014 mal hodnotu 75,5%. Obzvlášť alarmujúce bolo zistenie, že v roku 2014 nemala ani jedna vysoká škola plne zabezpečenú oblasť e-Prístupnosti pre zrakovo postihnutých. Pre 42,9% vysokých škôl sme vyhodnotili významne a plne narušenú úroveň prístupnosti. Predložená štúdia vznikla za podpory Grantovej agentúry České republiky, registračné číslo 14-33854P v rámci projektu e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice.

  • Název v anglickém jazyce

    e-Inclusion and Persons with Visual Impairment at Slovak Universities and Colleges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes individual aspects of the e-Inclusion and e-Accessibility topic regarding persons with visual impairment at universities and colleges in the Slovak Republic. The theoretical framework is defined within the context of applicable legalstandards and selected determinants of visual impairment in a digital environment. In the context of our research, we have recorded a decreasing trend in the e-Accessibility development since 2007. While in 2007 the average accessibility rating was 79.4%, the value dropped to 75.5% in 2014. A particularly alarming finding is the fact that in 2014 neither of the universities had a fully functional e-Accessibility area for visually impaired students. In 42.9% of universities, the level of accessibility has been assessed as significantly or fully deficient. The submitted study originated with the support of the Czech Science Foundation, registration number 14-33854P, as a part of the project entitled e-Accessibility for Students with Visua

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Špeciálny pedagóg

  • ISSN

    1338-6670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    22-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus