e-Inclusion and Persons with Visual Impairment at Slovak Universities and Colleges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156066" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ksp.pf.unipo.sk/data/fckeditor/Specialny%20pedagog/%C5%A0P_2015_%C4%8D_%201.pdf" target="_blank" >http://ksp.pf.unipo.sk/data/fckeditor/Specialny%20pedagog/%C5%A0P_2015_%C4%8D_%201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
e-Inklúzia a osoby so zrakovým postihnutím na slovenských vysokých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok popisuje jednotlivé aspekty problematiky e-Inklúzie a e-Prístupnosti pre osoby so zrakovým postihnutím v podmienkach vysokých škôl v Slovenskej republike. Teoretický rámec problematiky je vymedzený v kontexte príslušných právnych noriem a vybraných determinantov zrakového postihnutia v digitálnom prostredí. V rámci realizovaného výskumu sme zistili, že vývoj e-Prístupnosti má od roku 2007 klesajúcu tendenciu. Kým v roku 2007 bol priemerný rating prístupnosti 79,4%, v roku 2014 mal hodnotu 75,5%. Obzvlášť alarmujúce bolo zistenie, že v roku 2014 nemala ani jedna vysoká škola plne zabezpečenú oblasť e-Prístupnosti pre zrakovo postihnutých. Pre 42,9% vysokých škôl sme vyhodnotili významne a plne narušenú úroveň prístupnosti. Predložená štúdia vznikla za podpory Grantovej agentúry České republiky, registračné číslo 14-33854P v rámci projektu e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice.
Název v anglickém jazyce
e-Inclusion and Persons with Visual Impairment at Slovak Universities and Colleges
Popis výsledku anglicky
The paper describes individual aspects of the e-Inclusion and e-Accessibility topic regarding persons with visual impairment at universities and colleges in the Slovak Republic. The theoretical framework is defined within the context of applicable legalstandards and selected determinants of visual impairment in a digital environment. In the context of our research, we have recorded a decreasing trend in the e-Accessibility development since 2007. While in 2007 the average accessibility rating was 79.4%, the value dropped to 75.5% in 2014. A particularly alarming finding is the fact that in 2014 neither of the universities had a fully functional e-Accessibility area for visually impaired students. In 42.9% of universities, the level of accessibility has been assessed as significantly or fully deficient. The submitted study originated with the support of the Czech Science Foundation, registration number 14-33854P, as a part of the project entitled e-Accessibility for Students with Visua
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Špeciálny pedagóg
ISSN
1338-6670
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
22-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—