Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155954" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to introduce and evaluate selected determinants of e-Accessibility from the point of view of university students with visual impairment. In the years 2014 and 2015 we have evaluated the level of satisfaction with e-Accessibilityof universities in Czech and Slovak Republic through the questionnaire completed by 54 university students with visual impairment with various degree of severity. Simultaneously we were investigating the preferences and most frequent practices of visually impaired students when working with websites, e-learning and academic information systems and information in digital form in general. Despite the enactment and adaptation of accessibility guidelines and various supportive technologies, 43 % of the students reported that they don't have full access to the all electronic information when compared with the sighted peers. At the same time we have confirmed that the digital gap is determined not only by the severity of visual impairment, bu
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce and evaluate selected determinants of e-Accessibility from the point of view of university students with visual impairment. In the years 2014 and 2015 we have evaluated the level of satisfaction with e-Accessibilityof universities in Czech and Slovak Republic through the questionnaire completed by 54 university students with visual impairment with various degree of severity. Simultaneously we were investigating the preferences and most frequent practices of visually impaired students when working with websites, e-learning and academic information systems and information in digital form in general. Despite the enactment and adaptation of accessibility guidelines and various supportive technologies, 43 % of the students reported that they don't have full access to the all electronic information when compared with the sighted peers. At the same time we have confirmed that the digital gap is determined not only by the severity of visual impairment, bu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2015 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7105-45-2
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
399-405
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
26. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—