Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155954" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce and evaluate selected determinants of e-Accessibility from the point of view of university students with visual impairment. In the years 2014 and 2015 we have evaluated the level of satisfaction with e-Accessibilityof universities in Czech and Slovak Republic through the questionnaire completed by 54 university students with visual impairment with various degree of severity. Simultaneously we were investigating the preferences and most frequent practices of visually impaired students when working with websites, e-learning and academic information systems and information in digital form in general. Despite the enactment and adaptation of accessibility guidelines and various supportive technologies, 43 % of the students reported that they don't have full access to the all electronic information when compared with the sighted peers. At the same time we have confirmed that the digital gap is determined not only by the severity of visual impairment, bu

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Determinants of e-Accessibility in the Context of Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce and evaluate selected determinants of e-Accessibility from the point of view of university students with visual impairment. In the years 2014 and 2015 we have evaluated the level of satisfaction with e-Accessibilityof universities in Czech and Slovak Republic through the questionnaire completed by 54 university students with visual impairment with various degree of severity. Simultaneously we were investigating the preferences and most frequent practices of visually impaired students when working with websites, e-learning and academic information systems and information in digital form in general. Despite the enactment and adaptation of accessibility guidelines and various supportive technologies, 43 % of the students reported that they don't have full access to the all electronic information when compared with the sighted peers. At the same time we have confirmed that the digital gap is determined not only by the severity of visual impairment, bu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    399-405

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku