Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Barriers In Educating Students With Visual Impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A33163119" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:33163119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.058" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.058</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.058" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.058</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Barriers In Educating Students With Visual Impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Successful inclusion of the visually impaired students is significantly influenced by digital barriers in their educational environment. For students with visual impairment, the occurrence of digital barriers reflects negatively in the quality of their university studies. Provision of sighted person assistance or other support measures may help to overcome the impacts of digital barriers, however it does not comply with the inclusive approach requirements. The aim of the paper is to examine the development of digital barriers in the university environment in 2007 - 2015. Selected conclusions of the research carried out have been subsequently compared while monitoring individual specifics and differences between the occurrence of digital barriers in the Czech and Slovak Republic. We have found out that the trend in development of digital barriers is gradually deteriorating. At the same time, we ascertained that there are no statistically significant differences in the e-Accessibility level in the countries monitored.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Barriers In Educating Students With Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    Successful inclusion of the visually impaired students is significantly influenced by digital barriers in their educational environment. For students with visual impairment, the occurrence of digital barriers reflects negatively in the quality of their university studies. Provision of sighted person assistance or other support measures may help to overcome the impacts of digital barriers, however it does not comply with the inclusive approach requirements. The aim of the paper is to examine the development of digital barriers in the university environment in 2007 - 2015. Selected conclusions of the research carried out have been subsequently compared while monitoring individual specifics and differences between the occurrence of digital barriers in the Czech and Slovak Republic. We have found out that the trend in development of digital barriers is gradually deteriorating. At the same time, we ascertained that there are no statistically significant differences in the e-Accessibility level in the countries monitored.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP14-33854P" target="_blank" >GP14-33854P: e-Přístupnost pro studenty se zrakovým postižením na vysokých školách v České a Slovenské republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "935-940"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700117