Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153428" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to point out important aspects of the digital barriers that students with visual impairments are facing at universities. Besides the legislative framework of the accessibility of digital information we also present some of the concrete findings from the environment of higher education in the Slovak Republic. We have concluded that in between years 2007 and 2013 none of the universities could be evaluated as fully accessible to the individuals with visual impairments. Almost halfof the evaluated institutions demonstrate more serious deficiencies in compliance with national legislation as well as international standards. Actual analysis of the selected deficiencies and their consequences is presented in the realm of largest institution - Comenius University in Bratislava.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to point out important aspects of the digital barriers that students with visual impairments are facing at universities. Besides the legislative framework of the accessibility of digital information we also present some of the concrete findings from the environment of higher education in the Slovak Republic. We have concluded that in between years 2007 and 2013 none of the universities could be evaluated as fully accessible to the individuals with visual impairments. Almost halfof the evaluated institutions demonstrate more serious deficiencies in compliance with national legislation as well as international standards. Actual analysis of the selected deficiencies and their consequences is presented in the realm of largest institution - Comenius University in Bratislava.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of INTCESS14 - International Conference on Education & Social Sciences

  • ISBN

    978-605-64453-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1379-1387

  • Název nakladatele

    OCERINT- International Organization Center of Academic Research

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    3. 2. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000349913300156