Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153428" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153428 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to point out important aspects of the digital barriers that students with visual impairments are facing at universities. Besides the legislative framework of the accessibility of digital information we also present some of the concrete findings from the environment of higher education in the Slovak Republic. We have concluded that in between years 2007 and 2013 none of the universities could be evaluated as fully accessible to the individuals with visual impairments. Almost halfof the evaluated institutions demonstrate more serious deficiencies in compliance with national legislation as well as international standards. Actual analysis of the selected deficiencies and their consequences is presented in the realm of largest institution - Comenius University in Bratislava.
Název v anglickém jazyce
Digital Barriers for Students with Visual Impairments at Universities in the Slovak Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to point out important aspects of the digital barriers that students with visual impairments are facing at universities. Besides the legislative framework of the accessibility of digital information we also present some of the concrete findings from the environment of higher education in the Slovak Republic. We have concluded that in between years 2007 and 2013 none of the universities could be evaluated as fully accessible to the individuals with visual impairments. Almost halfof the evaluated institutions demonstrate more serious deficiencies in compliance with national legislation as well as international standards. Actual analysis of the selected deficiencies and their consequences is presented in the realm of largest institution - Comenius University in Bratislava.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of INTCESS14 - International Conference on Education & Social Sciences
ISBN
978-605-64453-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1379-1387
Název nakladatele
OCERINT- International Organization Center of Academic Research
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
3. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000349913300156