Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

e-Exclusion and e-Inclusion of Students with Visual Impairment at Secondary Schools and Universities in the Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153353" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    e-Exclusion and e-Inclusion of Students with Visual Impairment at Secondary Schools and Universities in the Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe current issues of e-Exclusion of students with visual impairment and compares them to the set model of e-inclusion. In context with applicable law regulations within the scope of the secondary schools and universitiesof the Slovak Republic this paper identifies key aspects of the of the accessibility of the electronic environment. Within research conducted in 2013 we evaluated 42 high school and 14 universities for e-accessibility of their websites and electronic information systems. During the evaluation we found that, ignoring mild violations, only 18 percent of institutions had their websites in accordance with current legislation as well as with international concept of accessibility rules (Web Content Accessibility Guidelines 2.0 from the W3 Consortium). Similarly on the other side 19 percent of institutions had serious deficiencies in relation to individuals with visual impairments as well as to the duties imposed by local legislation and are

  • Název v anglickém jazyce

    e-Exclusion and e-Inclusion of Students with Visual Impairment at Secondary Schools and Universities in the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe current issues of e-Exclusion of students with visual impairment and compares them to the set model of e-inclusion. In context with applicable law regulations within the scope of the secondary schools and universitiesof the Slovak Republic this paper identifies key aspects of the of the accessibility of the electronic environment. Within research conducted in 2013 we evaluated 42 high school and 14 universities for e-accessibility of their websites and electronic information systems. During the evaluation we found that, ignoring mild violations, only 18 percent of institutions had their websites in accordance with current legislation as well as with international concept of accessibility rules (Web Content Accessibility Guidelines 2.0 from the W3 Consortium). Similarly on the other side 19 percent of institutions had serious deficiencies in relation to individuals with visual impairments as well as to the duties imposed by local legislation and are

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-616-8412-0

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2632-2636

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku