Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Approaches in the Education of Students with Severe Multiple Disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577224" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Approaches in the Education of Students with Severe Multiple Disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents an empirical study in the area of special education, which clarifies the function of creative techniques, their application, pupils' preferences and implementation of creative techniques in the processes of special education intervention in pupils with severe multiple disability. According to the current scientific concept, creative approaches in Czech special education are represented by various applications of artistic means in education. The methodology focus of the study is quality-based. Data collection was performed by means of interviews with 40 teachers, observations of 4 pupils during education and a content analysis of educational documents of 30 pupils. The analysis was performed by means of the embedded theory approach. The paper assesses the contribution of the study to special education in a practical context as well as delivery of artistic-oriented courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Approaches in the Education of Students with Severe Multiple Disability

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents an empirical study in the area of special education, which clarifies the function of creative techniques, their application, pupils' preferences and implementation of creative techniques in the processes of special education intervention in pupils with severe multiple disability. According to the current scientific concept, creative approaches in Czech special education are represented by various applications of artistic means in education. The methodology focus of the study is quality-based. Data collection was performed by means of interviews with 40 teachers, observations of 4 pupils during education and a content analysis of educational documents of 30 pupils. The analysis was performed by means of the embedded theory approach. The paper assesses the contribution of the study to special education in a practical context as well as delivery of artistic-oriented courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Artistic Education

  • ISSN

    2069-7554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11-12

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    240-252

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus