Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Za hranice multikulturalismu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577424" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.16.24449661" target="_blank" >10.5507/ff.16.24449661</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Za hranice multikulturalismu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V naší knize se snažíme vytvořit teoretický i empiricky doložitelný prostor pro restart zájmu o multikulturní vzdělávání na české škole. Co o multikulturalismu, a jeho aplikaci do vzdělávacího procesu, ještě můžeme a chceme říci? Hledáme klíč k multikulturní výchově a nacházíme jej v osobnosti pedagoga, jeho pedagogických dovednostech a multikulturních kompetencích. Pomocí empirického výzkumu analyzujeme stereotypní a předsudečné vnímání jinakosti (nejen etnické) určující multikulturní výchovu v českém školství. Pro utvrzení našich přesvědčení o tendování české společnosti ke xenofobii a rasismu jsme podnikli dosud (pokud je nám známo) nejrozsáhlejší šetření hodnot a postojů žáků i jejich pedagogů ve vztahu k odlišné etnicitě a kultuře. Výsledky výzkumu komparujeme s pojetím multikulturní výchovy v rámcových vzdělávacích programech a s názory českých i zahraničních odborníků.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond multiculturalism

  • Popis výsledku anglicky

    This book is an attempt to create a theoretical and empirically verified space incite interest in multicultural education in Czech schools. But what more can we say or do we want to say about multiculturalism and its application in the educational process? We have been looking for the key to multicultural education and we seem to have found it in the personality of a teacher, their pedagogical skills and multicultural competencies. Using empirical research we analysed stereotyped and prejudiced perception of otherness (not only ethnic otherness) which determines the concept of multicultural education in the current Czech educational system. In order to validate our hypothesis of the Czech society tending towards xenophobia and racism, we have conducted the most extensive survey yet (as far as we know) of values and attitudes in youth (i.e., pupils and student) and teachers regarding their attitude to different ethnicities and cultures. The results were then compared with the concept of multicultural education in the framework educational programmes and with the views of Czech and foreign experts.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4966-1

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy