Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jednotažné lineární písmo v kontextu písařské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jednotažné lineární písmo v kontextu písařské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem předkládané monografie bylo provést rozbor současného lineárního jednotažného písma, kterým se učí psát žáci v elementární třídě v základním vzdělávání. Žáci získávají zkušenosti s technikou psaní, popř. s automatizací v písmu během výuky na primární škole. Základy grafomotorických dovedností jsou položeny již v preprimárním vzdělávání. Cílem odborného textu bylo i porovnat a vyhodnotit faktory, které mají vliv na kvalitu písemného projevu žáků, jako je například úroveň grafomotorických dovedností získaná v mateřské škole, vliv odkladu školní docházky na bezproblémový vstup k základnímu vzdělávání po stránce grafomotorické nebo také vliv laterality na písemný projev žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Joined-up linear handwriting in the context of the literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The intention of the monograph was to conduct an analysis of the current joined-up linear handwriting, which pupils learn in the elementary grade. The pupils gain experience in the technique of writing, and with automation in writing in primary school. The basics of graphomotor skills are laid in pre-primary education. The objective of the paper was also to compare and evaluate the factors that have an effect on the quality of pupils'handwriting, such as the level of graphomotor skills acquired in kindergarten, the influence of the postponement of school on a smooth entry to elementary education in terms of graphomotor skills, or the influence of laterality on pupils' handwriting.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7409-053-0

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Hanex

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy