Jednotažné lineární písmo v kontextu písařské gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jednotažné lineární písmo v kontextu písařské gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem předkládané monografie bylo provést rozbor současného lineárního jednotažného písma, kterým se učí psát žáci v elementární třídě v základním vzdělávání. Žáci získávají zkušenosti s technikou psaní, popř. s automatizací v písmu během výuky na primární škole. Základy grafomotorických dovedností jsou položeny již v preprimárním vzdělávání. Cílem odborného textu bylo i porovnat a vyhodnotit faktory, které mají vliv na kvalitu písemného projevu žáků, jako je například úroveň grafomotorických dovedností získaná v mateřské škole, vliv odkladu školní docházky na bezproblémový vstup k základnímu vzdělávání po stránce grafomotorické nebo také vliv laterality na písemný projev žáka.
Název v anglickém jazyce
Joined-up linear handwriting in the context of the literacy
Popis výsledku anglicky
The intention of the monograph was to conduct an analysis of the current joined-up linear handwriting, which pupils learn in the elementary grade. The pupils gain experience in the technique of writing, and with automation in writing in primary school. The basics of graphomotor skills are laid in pre-primary education. The objective of the paper was also to compare and evaluate the factors that have an effect on the quality of pupils'handwriting, such as the level of graphomotor skills acquired in kindergarten, the influence of the postponement of school on a smooth entry to elementary education in terms of graphomotor skills, or the influence of laterality on pupils' handwriting.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7409-053-0
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Hanex
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—