Implementation of e-learning platform for practical education in electrical engineering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577861" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.103" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.103</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.103" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S03.103</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of e-learning platform for practical education in electrical engineering
Popis výsledku v původním jazyce
The number of studies aimed to find out how to implement e-learning in education institutions is ever increasing due largely to the potential advantages of e-learning in education and training in Czech Republic. Scientific articles are filled with information's that mention the benefits of e-learning such as developing information skills/literacy, widening access, improving quality of teaching and learning, increasing flexibility, and reducing cost/improving cost-effectiveness. This research study investigates the potential benefits of e-learning in the institutions providing education and training in the discipline of electricity in Czech Republic by considering several dimensions such as virtual experiment or distance education for electrical experiments. Implementing e-learning in the institutions to deal with fast-changing knowledge is deemed a cost-effective means.
Název v anglickém jazyce
Implementation of e-learning platform for practical education in electrical engineering
Popis výsledku anglicky
The number of studies aimed to find out how to implement e-learning in education institutions is ever increasing due largely to the potential advantages of e-learning in education and training in Czech Republic. Scientific articles are filled with information's that mention the benefits of e-learning such as developing information skills/literacy, widening access, improving quality of teaching and learning, increasing flexibility, and reducing cost/improving cost-effectiveness. This research study investigates the potential benefits of e-learning in the institutions providing education and training in the discipline of electricity in Czech Republic by considering several dimensions such as virtual experiment or distance education for electrical experiments. Implementing e-learning in the institutions to deal with fast-changing knowledge is deemed a cost-effective means.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2016 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7105-70-4
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
811-820
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
22. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—