Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Qualitative Viewpoint of the Perception and Imagination in Persons with Visual Impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578160" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Qualitative Viewpoint of the Perception and Imagination in Persons with Visual Impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution provides an insight into the area of the perception and imagination in relation to visual impairment. People with visual impairment are limited in the visual perception. Their imagination depends on the etiology of the impairment and its progression. Imagination is also dependent on psychological or social specifics. We used qualitative research, especially the descriptive design and the comparative design. A comparison of the cases revealed characteristics which are individual in each case. Finally, the area of our interest offers a large number of scientific as well as practical issues. Persons with visual impairment use the perception and imagination in their everyday life for orientation and mobility, study, work, during their leisure time. The potential of the perception and imagination in the persons should be supported by an appropriate learning environment.

  • Název v anglickém jazyce

    A Qualitative Viewpoint of the Perception and Imagination in Persons with Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution provides an insight into the area of the perception and imagination in relation to visual impairment. People with visual impairment are limited in the visual perception. Their imagination depends on the etiology of the impairment and its progression. Imagination is also dependent on psychological or social specifics. We used qualitative research, especially the descriptive design and the comparative design. A comparison of the cases revealed characteristics which are individual in each case. Finally, the area of our interest offers a large number of scientific as well as practical issues. Persons with visual impairment use the perception and imagination in their everyday life for orientation and mobility, study, work, during their leisure time. The potential of the perception and imagination in the persons should be supported by an appropriate learning environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education &amp; Social Policy

  • ISSN

    2375-0790

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    148-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus