Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578341" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2016.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development
Popis výsledku v původním jazyce
During the past decades, school leadership has become a priority development area in many European countries. There is a large body of evidence suggest that effective school leadership is essential to improve the efficiency and equity of schooling. On the basis of the analyses of published research findings, the main aim of this review is to tackle the issue of the headteacher's role in teacher development. Research shows that the headteacher's role is pivotal in teacher development since they can function as teacher's supporters, instructional leaders, teacher educators and facilitators.
Název v anglickém jazyce
Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development
Popis výsledku anglicky
During the past decades, school leadership has become a priority development area in many European countries. There is a large body of evidence suggest that effective school leadership is essential to improve the efficiency and equity of schooling. On the basis of the analyses of published research findings, the main aim of this review is to tackle the issue of the headteacher's role in teacher development. Research shows that the headteacher's role is pivotal in teacher development since they can function as teacher's supporters, instructional leaders, teacher educators and facilitators.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2016
ISBN
978-80-87952-15-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
532-536
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
23. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—