Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578341" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2016.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the past decades, school leadership has become a priority development area in many European countries. There is a large body of evidence suggest that effective school leadership is essential to improve the efficiency and equity of schooling. On the basis of the analyses of published research findings, the main aim of this review is to tackle the issue of the headteacher's role in teacher development. Research shows that the headteacher's role is pivotal in teacher development since they can function as teacher's supporters, instructional leaders, teacher educators and facilitators.

  • Název v anglickém jazyce

    Review of the recent research on the role of headteacher in teacher development

  • Popis výsledku anglicky

    During the past decades, school leadership has become a priority development area in many European countries. There is a large body of evidence suggest that effective school leadership is essential to improve the efficiency and equity of schooling. On the basis of the analyses of published research findings, the main aim of this review is to tackle the issue of the headteacher's role in teacher development. Research shows that the headteacher's role is pivotal in teacher development since they can function as teacher's supporters, instructional leaders, teacher educators and facilitators.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2016

  • ISBN

    978-80-87952-15-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    532-536

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    23. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku