Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Headteacher as pedagogical leader in pedagogical leadership in schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.grantjournal.com/issue/actual/FLASH/index.html" target="_blank" >http://www.grantjournal.com/issue/actual/FLASH/index.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Headteacher as pedagogical leader in pedagogical leadership in schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract Headteachers play a vital role in leading school development. The widespread assumption that a high-quality leadership is an essential element of successful school management, leads to the question of how headteachers can influence the effective and sustainable development of pedagogical leadership in selected schools. Therefore, the purpose of this research was to determine the framework of headteachers' responsibilities when they work as pedagogical leaders in schools, and the way of its implementation. Findings from the study indicate that effective pedagogical leaders can sustain high level of pedagogical leadership by establishing trust, creating structures that promote teacher's learning. Study results also suggest that headteachers need to be cognizant of shared norms and values among their school before initiating new practices in school organization.

  • Název v anglickém jazyce

    Headteacher as pedagogical leader in pedagogical leadership in schools

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract Headteachers play a vital role in leading school development. The widespread assumption that a high-quality leadership is an essential element of successful school management, leads to the question of how headteachers can influence the effective and sustainable development of pedagogical leadership in selected schools. Therefore, the purpose of this research was to determine the framework of headteachers' responsibilities when they work as pedagogical leaders in schools, and the way of its implementation. Findings from the study indicate that effective pedagogical leaders can sustain high level of pedagogical leadership by establishing trust, creating structures that promote teacher's learning. Study results also suggest that headteachers need to be cognizant of shared norms and values among their school before initiating new practices in school organization.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    58-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus