Ředitelé středních škol chtějí být pedagogickými lídry, jsou však spíše správci školy. Některé kompetence vůbec nechtějí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F20%3A10410804" target="_blank" >RIV/00216208:11230/20:10410804 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AREsdYF3lv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AREsdYF3lv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ředitelé středních škol chtějí být pedagogickými lídry, jsou však spíše správci školy. Některé kompetence vůbec nechtějí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek shrnuje základní poznatky z dotazníkového šetření provedeného mezi řediteli středních škol v Jihomoravském a Karlovarském kraji. Ředitelé středních škol se ve většině cítí pedagogickými řediteli spíše než provozními správci školy. Vyjadřují vysokou míru potřeby podpory s provozní správou školy a v některých oblastech jsou kompetencí souvisejících s provozní správou školy ochotni se plně vzdát. Naopak v oblasti pedagogických záležitostí vyjadřují ředitelé potřebu podpory spíše menšinově.
Název v anglickém jazyce
High School Headteachers Would Like to Be Pedagogical Leaders, They Are More Like School Managers. They Don't Want Some Competencies
Popis výsledku anglicky
The article summarizes basic findings from the survey which it was carried out among high school headteachers in South-Moravian Region and Karlovy Vary Region. The headteachers are mostly considered themeselves pedagogical leaders more like managers. They require a support with the school administration and they are willing to give up some areas of administration matters completely. Vice versa the minority of headteachers require a support in the field of pedagogical matters.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Řízení školy
ISSN
1214-8679
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
18-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—