Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ke kultuře českých škol

Popis výsledku

Příspěvek pojednává o dílčích výsledcích tříletého výzkumu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, který je zaměřen na poznání kultury české školy, jejích stěžejních oblastí a v neposlední řadě také na to, jakými způsoby je možné kulturu školy rozvíjet. V našem příspěvku analyzujeme problematiku, jejíž osvětlení může významnou měrou přispět k lepšímu poznání charakteru kultury české školy. Zajímá nás totiž, jakou představu mají ředitelé o roli či úloze dospělých ve škole, a co tyto představy mohou vypovídat o dílčích rysech kultury školy.

Klíčová slova

school cultureculture of adultspedagogic cultureagreement about the main principles of school operationschool visionopenness of the schoolsupportive environment to learning and teaching

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Culture of Czech Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning ofsome major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).

  • Název v anglickém jazyce

    On the Culture of Czech Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning ofsome major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Latviensis. Education management

  • ISSN

    1407-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    709

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    43-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogika a školství

Rok uplatnění

2006