Ke kultuře českých škol
Popis výsledku
Příspěvek pojednává o dílčích výsledcích tříletého výzkumu Kultura české školy a strategie jejího rozvoje, který je zaměřen na poznání kultury české školy, jejích stěžejních oblastí a v neposlední řadě také na to, jakými způsoby je možné kulturu školy rozvíjet. V našem příspěvku analyzujeme problematiku, jejíž osvětlení může významnou měrou přispět k lepšímu poznání charakteru kultury české školy. Zajímá nás totiž, jakou představu mají ředitelé o roli či úloze dospělých ve škole, a co tyto představy mohou vypovídat o dílčích rysech kultury školy.
Klíčová slova
school cultureculture of adultspedagogic cultureagreement about the main principles of school operationschool visionopenness of the schoolsupportive environment to learning and teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Culture of Czech Schools
Popis výsledku v původním jazyce
Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning ofsome major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).
Název v anglickém jazyce
On the Culture of Czech Schools
Popis výsledku anglicky
Types of school culture are identified in this contribution based on the response of elementary school headteachers in the Czech republic. We explore whether and how the reaction of headteachers indicates the participation of adults in the functioning ofsome major areas of school life. Through the extent of participation and responsibility we try to detect whether school culture shows the nature of the culture of adults of that of pedagogic culture (as two significant types of school culture).
Klasifikace
Druh
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
GA406/01/1078: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Latviensis. Education management
ISSN
1407-2157
e-ISSN
—
Svazek periodika
709
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LV - Lotyšská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
43-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—
Základní informace
Druh výsledku
Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2006