Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualitative Content Analysis of "Hello Songs" Composed for Children by Music Therapists in the Czech Republic and USA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579038" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://socialwelfare.eu/index.php/sw/article/view/272/238" target="_blank" >http://socialwelfare.eu/index.php/sw/article/view/272/238</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i6.272" target="_blank" >10.21277/sw.v2i6.272</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualitative Content Analysis of "Hello Songs" Composed for Children by Music Therapists in the Czech Republic and USA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Hello Songs" is a ritual musical expression of the non-musical communication occurring at the beginning and the end of a music therapy session with a client. 49 "Hello Songs" composed for children by 11 Czech and 8 American music therapists were examined during a qualitative research described in this paper. Through inductive content analysis seven categories were identified that characterise the content of the "Hello Songs", and four findings described that relate to good practice in composition and application of the songs. Recommendations for music therapy practice were formulated based on the results.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative Content Analysis of "Hello Songs" Composed for Children by Music Therapists in the Czech Republic and USA

  • Popis výsledku anglicky

    "Hello Songs" is a ritual musical expression of the non-musical communication occurring at the beginning and the end of a music therapy session with a client. 49 "Hello Songs" composed for children by 11 Czech and 8 American music therapists were examined during a qualitative research described in this paper. Through inductive content analysis seven categories were identified that characterise the content of the "Hello Songs", and four findings described that relate to good practice in composition and application of the songs. Recommendations for music therapy practice were formulated based on the results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social welfare interdisciplinary approach

  • ISSN

    2029-7424

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    124-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus