Learning politeness in a foreign language - the case of speaking activities in English coursebooks at the advanced level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579249" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning politeness in a foreign language - the case of speaking activities in English coursebooks at the advanced level
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the social role of speaking, specifically, to what extent commonly used coursebooks help advanced learners of English (C1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages) further develop and shape their understanding of politeness conventions in English. The aim of the study is to find out whether polite expressions and phrases are presented in C1 English coursebooks and, if so, which. The study aims at analysing speaking activities presented in the coursebooks available on the Czech market with respect to the presentation, practice and production of appropriate and polite utterances in various social contexts. Coursebooks aiming to prepare learners for certificates in English and general coursebooks are compared, altogether ten coursebooks are analysed.
Název v anglickém jazyce
Learning politeness in a foreign language - the case of speaking activities in English coursebooks at the advanced level
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the social role of speaking, specifically, to what extent commonly used coursebooks help advanced learners of English (C1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages) further develop and shape their understanding of politeness conventions in English. The aim of the study is to find out whether polite expressions and phrases are presented in C1 English coursebooks and, if so, which. The study aims at analysing speaking activities presented in the coursebooks available on the Czech market with respect to the presentation, practice and production of appropriate and polite utterances in various social contexts. Coursebooks aiming to prepare learners for certificates in English and general coursebooks are compared, altogether ten coursebooks are analysed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
92-102
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—