Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to evaluate to what extent coursebooks develop learners' sociolinguistic competence. Coursebooks commonly used at primary and lower secondary schools (Chit Chat, Project) are analysed. The analysis focuses on the presentation andpractice of everyday polite forms and basic routines at the A1 - A2 levels (according to CEFR), such as polite forms of greeting and address, invitations, suggestions, apologies and introductions. Reading and listening texts, grammar and vocabulary exercises and other activities are evaluated. Strengths and weaknesses of each coursebook are identified and areas teachers need to pay special attention to are suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to evaluate to what extent coursebooks develop learners' sociolinguistic competence. Coursebooks commonly used at primary and lower secondary schools (Chit Chat, Project) are analysed. The analysis focuses on the presentation andpractice of everyday polite forms and basic routines at the A1 - A2 levels (according to CEFR), such as polite forms of greeting and address, invitations, suggestions, apologies and introductions. Reading and listening texts, grammar and vocabulary exercises and other activities are evaluated. Strengths and weaknesses of each coursebook are identified and areas teachers need to pay special attention to are suggested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT: New Horizons in Theory and Application

  • ISBN

    978-1-4438-7792-3

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    15-30

  • Počet stran knihy

    305

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly