The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154646" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to evaluate to what extent coursebooks develop learners' sociolinguistic competence. Coursebooks commonly used at primary and lower secondary schools (Chit Chat, Project) are analysed. The analysis focuses on the presentation andpractice of everyday polite forms and basic routines at the A1 - A2 levels (according to CEFR), such as polite forms of greeting and address, invitations, suggestions, apologies and introductions. Reading and listening texts, grammar and vocabulary exercises and other activities are evaluated. Strengths and weaknesses of each coursebook are identified and areas teachers need to pay special attention to are suggested.
Název v anglickém jazyce
The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to evaluate to what extent coursebooks develop learners' sociolinguistic competence. Coursebooks commonly used at primary and lower secondary schools (Chit Chat, Project) are analysed. The analysis focuses on the presentation andpractice of everyday polite forms and basic routines at the A1 - A2 levels (according to CEFR), such as polite forms of greeting and address, invitations, suggestions, apologies and introductions. Reading and listening texts, grammar and vocabulary exercises and other activities are evaluated. Strengths and weaknesses of each coursebook are identified and areas teachers need to pay special attention to are suggested.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ELT: New Horizons in Theory and Application
ISBN
978-1-4438-7792-3
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
15-30
Počet stran knihy
305
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—