Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosociální determinanty inkluze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579388" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychosociální determinanty inkluze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zrakové postižení má velmi zásadní psychosociální rozměr - významnou měrou determinuje rozvoj osobnosti jedince, jeho proces socializace, sociální integrace a inkluze do společnosti, jeho psychologickou a sociální pohodu ve smyslu well-being. V následujícím textu se pokusíme nastínit základní charakter psychosociální dimenze zrakového postižení s akcentem na sociální specifika jedince se zrakovým postižením zasazená do kontextu školního kolektivu v situaci inkluze.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial conditions for inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    Visual impairment has a substantial psychosocial dimension - greatly determines the development of the personality of the individual, the process of socialization, social integration and inclusion into society, the psychological and social well-being in the sense of wellbeing. In the following we will try to outline the basic nature of the psychosocial dimension of visual impairment with emphasis on the social characteristics of individuals with visual impairments set in the context of the school community in a situation of inclusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reflexie vývoja a trendy rozvoja špeciálnej pedagogiky na Slovensku v medzinárodných kontextoch

  • ISBN

    978-80-89726-79-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    124-160

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava, Slovakia

  • Datum konání akce

    11. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku