Psychosocial Determinants of Inclusive Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584754" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584754 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/34/S13.061" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/34/S13.061</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/34/S13.061" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2017/34/S13.061</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psychosocial Determinants of Inclusive Education
Popis výsledku v původním jazyce
Visual impairment has a very important psychosocial dimension - it determines the development of an individual´s personality, his socialization process, social integration and inclusion into society, his psychological and social well- being too. In the contribution, we will attempt to outline the basic character of the psychosocial dimension of visual impairment, with an emphasis on the social specifics of a people with a visually impairment in the situation of inclusion in educatonal process in elementary school.
Název v anglickém jazyce
Psychosocial Determinants of Inclusive Education
Popis výsledku anglicky
Visual impairment has a very important psychosocial dimension - it determines the development of an individual´s personality, his socialization process, social integration and inclusion into society, his psychological and social well- being too. In the contribution, we will attempt to outline the basic character of the psychosocial dimension of visual impairment, with an emphasis on the social specifics of a people with a visually impairment in the situation of inclusion in educatonal process in elementary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2017 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7408-21-8
ISSN
2367-5659
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
471-478
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgaria
Datum konání akce
24. 8. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—