Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lifelong learning is defined as learning that is pursued throughout life: learning that is flexible, diverse and available at different times and in different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills needed for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to develop as professionals and they need to acquire new knowledge, become familiar with new didactics trends, learn about new teaching and learning methods. The contribution deals with partial results of "Educational Needs of Mathematics" (ENMT) research and "Attitudes towards Computer Assistant Teaching" (ATCAT) research. We concentrate on the possibility of increasing the level of ICT skills and educational competences of teachers through lifelong learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development

  • Popis výsledku anglicky

    Lifelong learning is defined as learning that is pursued throughout life: learning that is flexible, diverse and available at different times and in different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills needed for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to develop as professionals and they need to acquire new knowledge, become familiar with new didactics trends, learn about new teaching and learning methods. The contribution deals with partial results of "Educational Needs of Mathematics" (ENMT) research and "Attitudes towards Computer Assistant Teaching" (ATCAT) research. We concentrate on the possibility of increasing the level of ICT skills and educational competences of teachers through lifelong learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3127-3133

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku