Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development
Popis výsledku v původním jazyce
Lifelong learning is defined as learning that is pursued throughout life: learning that is flexible, diverse and available at different times and in different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills needed for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to develop as professionals and they need to acquire new knowledge, become familiar with new didactics trends, learn about new teaching and learning methods. The contribution deals with partial results of "Educational Needs of Mathematics" (ENMT) research and "Attitudes towards Computer Assistant Teaching" (ATCAT) research. We concentrate on the possibility of increasing the level of ICT skills and educational competences of teachers through lifelong learning.
Název v anglickém jazyce
Lifelong learning as a way of mathematics teacher ICT skills development
Popis výsledku anglicky
Lifelong learning is defined as learning that is pursued throughout life: learning that is flexible, diverse and available at different times and in different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills needed for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to develop as professionals and they need to acquire new knowledge, become familiar with new didactics trends, learn about new teaching and learning methods. The contribution deals with partial results of "Educational Needs of Mathematics" (ENMT) research and "Attitudes towards Computer Assistant Teaching" (ATCAT) research. We concentrate on the possibility of increasing the level of ICT skills and educational competences of teachers through lifelong learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2016 Proceedings
ISBN
978-84-608-5617-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
3127-3133
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Valencia, Spain
Datum konání akce
7. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—