Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content and Language Integrated Learning as a Topic for Mathematics Teachers Lifelong Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579447" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Content and Language Integrated Learning as a Topic for Mathematics Teachers Lifelong Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lifelong learning is defined as learning that is carried throughout life: it is flexible, diverse and available in different times and different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills required for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to continually professionally educate, to acquire new knowledge, to get familiar with new trends in methodology and new teaching methods. The paper presents the results of research on the training needs of teachers in primary schools (research ENMT). The aim of the research ENMT was to identify and analyze training needs of teachers of mathematics. Based on the identified needs of mathematics teachers a new course Application of English language teaching in primary mathematics through CLIL was created. The article describes the newly created course clearly with emphasis on the opportunities arising from innovative interdisciplinary relationships of cross-curricular links of mathematics and English which are based on the use of CLIL.

  • Název v anglickém jazyce

    Content and Language Integrated Learning as a Topic for Mathematics Teachers Lifelong Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Lifelong learning is defined as learning that is carried throughout life: it is flexible, diverse and available in different times and different places. Lifelong learning can develop creativity and individual skills required for adaptability in a rapidly developing modern society. Teachers are expected to continually professionally educate, to acquire new knowledge, to get familiar with new trends in methodology and new teaching methods. The paper presents the results of research on the training needs of teachers in primary schools (research ENMT). The aim of the research ENMT was to identify and analyze training needs of teachers of mathematics. Based on the identified needs of mathematics teachers a new course Application of English language teaching in primary mathematics through CLIL was created. The article describes the newly created course clearly with emphasis on the opportunities arising from innovative interdisciplinary relationships of cross-curricular links of mathematics and English which are based on the use of CLIL.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 15 Conference Prooceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    134-140

  • Název nakladatele

    ICLEL Conferences

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku