Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modern Technology Implementation Future Mathematics Teachers Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579848" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0836" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0836</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0836" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0836</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modern Technology Implementation Future Mathematics Teachers Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modern educational trends include creation of new types of electronic study texts, using of information systems and dynamic IT programmes. Future mathematics teachers must have high quality mathematics knowledge and basic knowledge of technical education, e.g. knowledge of technical aimed construction which is used in technical branches and technical praxis. Creation of study texts whose parts are graphical animation of geometrical and technical characters contribute to upgrade future mathematic teachers training. Graphical animations model both geometrical and technical constructions. The article describes the role of computer in mathematical training, and first of all in geometry. We analyse dates of our research (questionnaire) which we carried out with students at Faculty of Education at Palacky University in the town Olomouc. Mathematics students at Department of Mathematics filled out questionnaire concerning their attitude to question: do digital constructions help students to better understand the solution of constructional problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern Technology Implementation Future Mathematics Teachers Training

  • Popis výsledku anglicky

    Modern educational trends include creation of new types of electronic study texts, using of information systems and dynamic IT programmes. Future mathematics teachers must have high quality mathematics knowledge and basic knowledge of technical education, e.g. knowledge of technical aimed construction which is used in technical branches and technical praxis. Creation of study texts whose parts are graphical animation of geometrical and technical characters contribute to upgrade future mathematic teachers training. Graphical animations model both geometrical and technical constructions. The article describes the role of computer in mathematical training, and first of all in geometry. We analyse dates of our research (questionnaire) which we carried out with students at Faculty of Education at Palacky University in the town Olomouc. Mathematics students at Department of Mathematics filled out questionnaire concerning their attitude to question: do digital constructions help students to better understand the solution of constructional problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    8010-8015

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku