Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial aspects of tertiary education of tertiary education of students with hearing impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution titled "Psychosocial aspects of tertiary education for people with hearing disabilities" presents the research that was carried out among university students or graduates with hearing impairments. The survey was attended by 9 respondents. Research method was used semistructured interview, which included a total of 17 questions. For the purpose of obtaining respondents technique was used for "snow ball". The survey showed that respondents with a high school face a number of stressful situations related to their hearing impairment. Among the biggest stress factors include students' oral exams, lack of lecture notes, or a problem with understanding the lectures. Hard of hearing students give during university studies prefer their hearing peers. Deaf students prefer the company of like hearing impaired peers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Ph.D. existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    228-235

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389054900029