Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek s názvem "Psychosociální aspekty terciárního vzdělávání osob se sluchovým postižením" představuje výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno u vysokoškolských studentů či absolventů se sluchovým postižením. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 respondentů. Jako výzkumná metoda byl použit polostrukturovaný rozhovor, který obsahoval celkem 17 otázek. Pro účely získání respondentů byla použita technika "snow ball". Výzkumné šetření ukázalo, že respondenti se na vysoké škole setkávají s celou řadou zátěžových situací, které souvisí s jejich sluchovým postižením. Mezi největší zátěžové faktory patří u studentů ústní zkoušky, nedostatečné zápisky z přednášek, či problém s porozuměním na přednáškách. Nedoslýchaví studenti dávají v průběhu vysokoškolského studia přednost svým slyšícím spolužákům. Neslyšící studenti preferují společnost stejně sluchově postižených vrstevníků.
Název v anglickém jazyce
Psychosocial aspects of tertiary education of tertiary education of students with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
The contribution titled "Psychosocial aspects of tertiary education for people with hearing disabilities" presents the research that was carried out among university students or graduates with hearing impairments. The survey was attended by 9 respondents. Research method was used semistructured interview, which included a total of 17 questions. For the purpose of obtaining respondents technique was used for "snow ball". The survey showed that respondents with a high school face a number of stressful situations related to their hearing impairment. Among the biggest stress factors include students' oral exams, lack of lecture notes, or a problem with understanding the lectures. Hard of hearing students give during university studies prefer their hearing peers. Deaf students prefer the company of like hearing impaired peers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ph.D. existence 2016. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
228-235
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389054900029