Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580039" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on partial research findings related to the education of children with communication disabilities or difficulties connected to their atypical language development. We examined the direction in the drawings of graphical elements, we found out what types of directions occured in the drawings and at what frequency and compared the differences in the research results of direction with types of school. The research sample comprised 34 children; 25 children attended a speech and language kindergarten and 9 children attended a common type kindergarten.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on partial research findings related to the education of children with communication disabilities or difficulties connected to their atypical language development. We examined the direction in the drawings of graphical elements, we found out what types of directions occured in the drawings and at what frequency and compared the differences in the research results of direction with types of school. The research sample comprised 34 children; 25 children attended a speech and language kindergarten and 9 children attended a common type kindergarten.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft: Beiträge zur Internationalen Heil-und Sonderpädagogik

  • ISBN

    978-3-7815-2059-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    178-188

  • Počet stran knihy

    530

  • Název nakladatele

    Klinkhardt, Julius Verlag

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly