Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580039" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on partial research findings related to the education of children with communication disabilities or difficulties connected to their atypical language development. We examined the direction in the drawings of graphical elements, we found out what types of directions occured in the drawings and at what frequency and compared the differences in the research results of direction with types of school. The research sample comprised 34 children; 25 children attended a speech and language kindergarten and 9 children attended a common type kindergarten.
Název v anglickém jazyce
Education of Children with Communication Difficulties - Speech and Language Therapists' Research Findings within Inclusive Perspectives
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on partial research findings related to the education of children with communication disabilities or difficulties connected to their atypical language development. We examined the direction in the drawings of graphical elements, we found out what types of directions occured in the drawings and at what frequency and compared the differences in the research results of direction with types of school. The research sample comprised 34 children; 25 children attended a speech and language kindergarten and 9 children attended a common type kindergarten.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Teilhabe und Vielfalt: Herausforderungen einer Weltgesellschaft: Beiträge zur Internationalen Heil-und Sonderpädagogik
ISBN
978-3-7815-2059-2
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
178-188
Počet stran knihy
530
Název nakladatele
Klinkhardt, Julius Verlag
Místo vydání
Bad Heilbrunn
Kód UT WoS kapitoly
—