Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of theoretical foundations for applications of creative means in special education on the basis of interdisciplinary experiences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580334" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of theoretical foundations for applications of creative means in special education on the basis of interdisciplinary experiences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creative approaches offer effective ways for intervention in students with special educational needs that are based on heterogeneous possibilities and the goals of creative techniques. Theories of creative approaches in Czech special education were created mainly on the basis of interdisciplinary transfer. Contemporary analyses show that in some aspects these theories do not reflect the needs and the reality of educational and social institutions in the Czech Republic. In this paper the authors analyse the possibilities and limitations in the development of theories for creative approaches on the basis of an interdisciplinary transfer of experiences from the area of expressive therapies, art philetics and art education. Their work is based on a comparison of the conclusions of several research studies and data published in special education literature. According to the authors further research is needed for the development of an adequate theory in the area of creative approaches. In the conclusion of this paper research question are drafted.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of theoretical foundations for applications of creative means in special education on the basis of interdisciplinary experiences

  • Popis výsledku anglicky

    Creative approaches offer effective ways for intervention in students with special educational needs that are based on heterogeneous possibilities and the goals of creative techniques. Theories of creative approaches in Czech special education were created mainly on the basis of interdisciplinary transfer. Contemporary analyses show that in some aspects these theories do not reflect the needs and the reality of educational and social institutions in the Czech Republic. In this paper the authors analyse the possibilities and limitations in the development of theories for creative approaches on the basis of an interdisciplinary transfer of experiences from the area of expressive therapies, art philetics and art education. Their work is based on a comparison of the conclusions of several research studies and data published in special education literature. According to the authors further research is needed for the development of an adequate theory in the area of creative approaches. In the conclusion of this paper research question are drafted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3412-3416

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku