An Error as a Positive Element in a Learning Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582330" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333162215" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333162215</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Error as a Positive Element in a Learning Process
Popis výsledku v původním jazyce
Due to the lack of relevant literature dealing with errors as an independent educational phenomenon, which was revealed by the author of the text, the purpose of this study is to make use of the high quality sources to deepen our understanding of this phenomenon and construct our own definition of an error. Errors are seen as a learning opportunity and as an innovation here. The authors of the text also provide the example of good practice which is based on the presumption that errors are an opportunity to learn for a learner of a language.
Název v anglickém jazyce
An Error as a Positive Element in a Learning Process
Popis výsledku anglicky
Due to the lack of relevant literature dealing with errors as an independent educational phenomenon, which was revealed by the author of the text, the purpose of this study is to make use of the high quality sources to deepen our understanding of this phenomenon and construct our own definition of an error. Errors are seen as a learning opportunity and as an innovation here. The authors of the text also provide the example of good practice which is based on the presumption that errors are an opportunity to learn for a learner of a language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GETL Conference Proceedings of 2017
ISBN
—
ISSN
2584-4156
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
19-27
Název nakladatele
Innovation Institute
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Dubrovnik, Croatia (Hrvatska)
Datum konání akce
27. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—