Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formativní potenciál výchovy prožitkem a sociální pedagogika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10402200" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10402200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formativní potenciál výchovy prožitkem a sociální pedagogika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem textu je poukázat na možnosti zážitkové pedagogiky v kontextu sociálně pedagogickém. Článek poukazuje na možnosti, jak může sociální pedagogika využít kultivační sílu prožitku a vysvětluje, proč je možné sociální pedagogiku vnímat jako formu životní pomoci. Prostor je věnován teoretickému zdůvodnění formativního potenciálu prožitku v kontextu fenoménu životní každodennosti, působení sociálních pedagogů v praxi a je poukázáno na skutečnost, že zážitková pedagogika může vytvářet vhodné příležitosti pro spolupráci sociálních pedagogů a mladých lidí rozvíjejících alternativní či rizikový životní styl. Je poukázáno na to, že zážitkově laděné programy a činnosti lze využívat u dětí, mládeže a mladých dospělých v oblasti terciární prevence s cílem podpořit silné stránky osobnosti a vytvořit příležitost pro jejich osobní růst i reintegraci do společnosti. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumů orientovaných na zážitkovou pedagogiku, které potvrzují pozitivní vliv zážitkově zaměřených projektů na děti a mládež. Metodologicky je text založen na analýze odborné literatury, výzkumů a dalších zdrojů a na teoretické syntéze poznatků.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative potential of experience education and social pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the text is to highlight opportunities for the usage of experiential pedagogy in the context of social pedagogy. The text emphasizes options how social pedagogy can use cultivation power of experience and explains, why it is possible to understand social pedagogy as a form of a life help, which provides us with a wide frame for the application of experiential pedagogy. Attention is paid to the theoretical explanation of formative potential of an experience in the context of the phenomenon of everydaynesss and the work of social pedagogues in practice. The programmes and activities based on experiential learning are referred to as a tool of tertiary prevention of children, youth and young adults, which may be targeted at the support of their strong character features and create opportunities for their personal growth and reintegration to the society. The text is concluded by the presentation of the research results aimed at experiential pedagogy, which confirm positive impact of experiential programmes on children and youth. The methodological design of the text is based on the analysis of scientific literature, research and other resources and on theoretical synthesis of the findings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Přínosy a možnosti využití učení a výchovy v přírodě a prožitkem v aktuálním kontextu i v historických souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-47-0

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    8-27

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Palestra

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly