Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální pedagogika jako ideový a praktický konstrukt

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F22%3A43924906" target="_blank" >RIV/60461373:22810/22:43924906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální pedagogika jako ideový a praktický konstrukt

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je objasnění různých podob teoreticko-praktického konstruktu explicitně označovaného jako sociální pedagogika a nastínění historických a ideových souvislostí, ve kterých vznikly. Referenčním rámcem příspěvku je teze, že jako věda i jako pomáhající praxe stojí sociální pedagogika na hodnotách lidské důstojnosti, empatii, procesuálním a rozvojovém chápání výchovné pomoci a na vizi demokratické, spravedlivě uspořádané společnosti. Pozornost je věnována zejména sociální pedagogice jako obecné pedagogické teorii (K. Mager, P. Natorp, P. Bergemann), sociální pedagogice jako výchovné péči o ohrožené děti a mladé lidi (G. Bäumerová, H. Nohl), sociální pedagogice jako kritické teorii a mobilizační praxi (K. Mollenhauer, H. Giesecke), sociální pedagogice jako vědě o formativním vlivu prostředí (R. Wroczyński, M. Přadka), sociální pedagogice jako neformální práci s mládeží (L. Böhnisch) a sociální pedagogice jako pomoci v životních situacích (H. Thiersch). V závěru příspěvku je nastíněno současné chápání sociálně pedagogické pomoci na základě rozvojově pojatých sociálně pedagogických principů (G. Eichsteller a S. Holthoff).

  • Název v anglickém jazyce

    Social pedagogy as a conceptual and practical construct

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to clarify the various forms of the theoretical-practical construct referred to as social pedagogy and to outline the historical and ideological contexts in which they arose. The reference framework of the paper is the thesis that as a science and as a helping practice, social pedagogy is based on the values of human dignity, empathy, procedural and developmental conception of educational work and the vision of a democratic, fairly organized society. Particular attention is paid to social pedagogy as a general pedagogical theory (K. Mager,P. Natorp, P. Bergemann), social pedagogy as an educational care for children and young people (G. Bäumerová, H. Nohl), social pedagogy as a critical theory and mobilization practice (K. Mollenhauer, H. Giesecke), social pedagogy as a science analyzing the formative influence of the environment (R. Wroczyński, M. Přadka), social pedagogy as an informal work with youth (L. Böhnisch) and social pedagogy as help in life situations (H. Thiersch). The final synthesis shows that as a science and as a helping practice, social pedagogy is based on the values of human dignity, empathy, procedural and developmental understanding of aid and the vision of a democratic, justly organized society (G. Eichsteller a S. Holthoff).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav a budúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí

  • ISBN

    978-80-568-0533-6

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    11-27

  • Počet stran knihy

    175

  • Název nakladatele

    Trnavská universita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly