Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F23%3A43927497" target="_blank" >RIV/60461373:22810/23:43927497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2023.11.01.01" target="_blank" >10.7441/soced.2023.11.01.01</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je analyzovat v diachronní i synchronní perspektivě způsob, jakým edukační paradigma pomoci (pomoc ke svépomoci) ovlivňuje vztahy sociální pedagogiky a sociální práce jako věd i praktických pomáhajících oborů nteragujících ve společném profesním poli. Referenčním rámcem je teze, že jako vědy i jako pomáhající praxe stojí dnes sociální pedagogika i sociální práce na hodnotách lidské důstojnosti, spravedlnosti a rovnosti a na rozvojovém pojetí pomoci. Jsou rozebírány konceptuální shody a odlišnosti sociální pedagogiky a sociální práce z hlediska jejich historického vývoje, vědního a praktickoprofesního profilu.
Název v anglickém jazyce
Educational paradigm in social pedagogy and social work, history, present, perspectives
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to analyse in a diachronic and synchronic perspective the way in which the educational paradigm of helping (helping to self-help) influences the relations between social pedagogy and social work as sciencesand as practical helping disciplines interacting in a common professional field. The referential frame constitutes of the thesis that, as sciences and as helping practices, both social pedagogy and social work today are based on the values of human dignity, justice, and equality and on a developmental approach to helping. The conceptual similarities and differences between social pedagogy and social work in terms of their historical development, scientific, and practice-professional profile are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika / Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
1805-8825
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
10-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—