Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F23%3A43927497" target="_blank" >RIV/60461373:22810/23:43927497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/4-STUDIE-11-1-2023-Jitka-Lorenzova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2023.11.01.01" target="_blank" >10.7441/soced.2023.11.01.01</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Edukační paradigma v sociální pedagogice a sociální práci – historie, současnost, perspektivy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je analyzovat v diachronní i synchronní perspektivě způsob, jakým edukační paradigma pomoci (pomoc ke svépomoci) ovlivňuje vztahy sociální pedagogiky a sociální práce jako věd i praktických pomáhajících oborů nteragujících ve společném profesním poli. Referenčním rámcem je teze, že jako vědy i jako pomáhající praxe stojí dnes sociální pedagogika i sociální práce na hodnotách lidské důstojnosti, spravedlnosti a rovnosti a na rozvojovém pojetí pomoci. Jsou rozebírány konceptuální shody a odlišnosti sociální pedagogiky a sociální práce z hlediska jejich historického vývoje, vědního a praktickoprofesního profilu.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational paradigm in social pedagogy and social work, history, present, perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to analyse in a diachronic and synchronic perspective the way in which the educational paradigm of helping (helping to self-help) influences the relations between social pedagogy and social work as sciencesand as practical helping disciplines interacting in a common professional field. The referential frame constitutes of the thesis that, as sciences and as helping practices, both social pedagogy and social work today are based on the values of human dignity, justice, and equality and on a developmental approach to helping. The conceptual similarities and differences between social pedagogy and social work in terms of their historical development, scientific, and practice-professional profile are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika / Social Education

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

    1805-8825

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    10-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus