Analýza vlivu zážitkové pedagogiky na hodnotovou orientaci dětí a mládeže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63574299" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63574299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1zLk7r80i3T_ZtzeGOl13igfHAZcicgfU/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1zLk7r80i3T_ZtzeGOl13igfHAZcicgfU/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vlivu zážitkové pedagogiky na hodnotovou orientaci dětí a mládeže
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce je objasnit význam uvědomění si životního smyslu, vysvětlit jeho úzkou spojitost s utvářením hodnotové orientace jedince, s vazbou na vzdělávací obsahy, výchovné cíle a metody jejich dosažení. Člověk neustále hodnotí prožívaný svět kolem sebe a uvnitř sebe, vyjadřuje svá stanoviska ve formě uznání, úcty, lásky či kritiky, nesouhlasu, odmítnutí. Každá prožívaná skutečnost je založena na individuálním vnímání, jež je spojeno s vytvářením postojů a s otázkami: Co je hodnotné? Co je třeba činit? Samotné hodnocení a volba hodnoty bývají zpravidla regulovány vnitřními mechanismy prospěšného chování nebo mravní povinnosti. Významným pedagogickým směrem, jenž je založen na důkladné sebereflexi a zároveň čerpá z výchovného efektu prožitku, zkušenosti a zážitku, je zážitková pedagogika. Prostřednictvím hry lze docílit výrazné aktivizace duševní i tělesné činnosti dětí, při hře rozvíjíme socializační efekt, etické cítění, spolupráci, kreativitu, vytváříme a modelujeme pro děti situace, které mají řešit a v nichž musí reagovat, situace, které je v budoucnosti očekávají. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má zážitková pedagogika na hodnotovou orientaci dětí a mládeže. Hlavním záměrem práce je objasnit význam zážitkové pedagogiky pro všestranný růst osobnosti, objevit účinné výchovné metody, směřující.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the Influence of Experiential Pedagogy on the Value Orientation of Children and Youth
Popis výsledku anglicky
The aim of the work is to clarify the meaning of awareness of the sense of life, to explain its close connection with the formation of the value orientation of the individual, with reference to educational contents, educational goals and methods of their achievement. One constantly evaluates the experience of the world around and inside, expressing its views in the form of recognition, respect, love or criticism, disagreement, rejection. Each experience is based on an individual perception associated with the formation of attitudes and questions: What is valuable? What to do? Ratingitself and value choice are usually governed by internal mechanisms of beneficial behavior or moral obligations. Experiential pedagogy, based on thorough self-reflection and drawing on the educational effect of experience, is an important pedagogical direction. Through the game, we can achievea significant activation of the mental and physical activities of children, we develop socialization effect, ethical feelings, cooperation, creativity, create and model children situations to deal with, the situations they expect in the future. The main aim of the thesis is to clarify the importance of experiential pedagogy for the all-round growth of personality, to discover effective educational methods aimed at developing the positive values of children and youth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů
ISBN
978-80-88462-44-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
128-145
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—