Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úvaha o vztahu některých aspektů pedagogiky sportu a zážitkové pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F16%3AN0000029" target="_blank" >RIV/27132781:_____/16:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf" target="_blank" >http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úvaha o vztahu některých aspektů pedagogiky sportu a zážitkové pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Znovu připomeneme charakteristiku výchovy (J. Pelikán 2009), která při ovlivňování osobnostního rozvoje preferuje nepřímé pedagogické působení, ve kterém se podněcuje prožitek vychovávaného a proces vytváření jeho vlastních osobních zkušeností. Z tohoto pohledu se snažíme posoudit souvislosti mezi některými subdisciplínami pedagogiky sportu a zážitkovou pedagogikou, která může být chápána také jako „široký výchovný proud a specifická pedagogická reflexe se zaměřením na prožitek a hru“ (Jirásek, Svododa 2015). Poukážeme také na současné i dřívější přístupy, které se v tělesné výchově či rekreačním sportu orientují na bezprostřední a individuální prožívání pohybové či sportovní aktivity žáků (např. inner skiing, Selbstbestimmtes Lernen, nonlinear pedagogy). Pokusíme se posoudit, jak se vlastně v české koncepci prolínají role tělovýchovného pedagoga a zážitkově-pedagogického instruktora.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection about the relationship of certain aspects of sport pedagogy and experiential education

  • Popis výsledku anglicky

    Let’s see again the characteristics of education (J. Pelikan 2009), which in influencing personality development prefers indirect pedagogical activity that encourages the enjoyment of the educated and the process of creating his own personal experiences. From this perspective, we try to assess the relation between some sub-discipline of sport pedagogy and experiential education which can be viewed as "a broad educational stream and specific pedagogical reflection focusing on the experience and the game" (Jirásek, Svododa 2015). Also we refer to the past and present approaches to physical education or recreational sports which are aiming to the immediate and individual experience of physical and sports activities of pupils (e.g. Inner skiing, Selbstbestimmtes Lernen, nonlinear pedagogy). We will try to assess how in the Czech concept are actually intertwined the roles of PE teacher and instructor experiential education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Benefity využití sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-30-2

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    190-203

  • Počet stran knihy

    340

  • Název nakladatele

    Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly