Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Educators and Their Life Stories as Motivation to Realize Their Own, Pedagogical Professional Career

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520720" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Educators and Their Life Stories as Motivation to Realize Their Own, Pedagogical Professional Career

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is based on a critical view of verbal approaches to the theoretical interpretations of social pedagogy and andragogy at universities, which often do not take into account the &quot;human face&quot; of a particular pedagogical personality with which students are often only formally acquainted. In the essay, we try to emphasize the need to penetrate deeper into the actual life &quot;struggle&quot; of pedagogical personalities and to show the methodical possibilities that we try to apply in this respect when teaching students of social pedagogy and andragogy at the Insitute of Pedagogical Sciences of the Faculty of Humanities of Tomas Bata University. To this not only serves the literature and the experience of the long-term realization of the given approach, but also the research of the students´views on two important Czech teachers and their professional, philosophical-educative and human profile, which in good supervision can become an important source of motivation of students for their professional activity in tdoay´s conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Educators and Their Life Stories as Motivation to Realize Their Own, Pedagogical Professional Career

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is based on a critical view of verbal approaches to the theoretical interpretations of social pedagogy and andragogy at universities, which often do not take into account the &quot;human face&quot; of a particular pedagogical personality with which students are often only formally acquainted. In the essay, we try to emphasize the need to penetrate deeper into the actual life &quot;struggle&quot; of pedagogical personalities and to show the methodical possibilities that we try to apply in this respect when teaching students of social pedagogy and andragogy at the Insitute of Pedagogical Sciences of the Faculty of Humanities of Tomas Bata University. To this not only serves the literature and the experience of the long-term realization of the given approach, but also the research of the students´views on two important Czech teachers and their professional, philosophical-educative and human profile, which in good supervision can become an important source of motivation of students for their professional activity in tdoay´s conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PEDAGOPGIKA.SK

  • ISSN

    1338-0982

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    206-227

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus