Životní příběhy pedagogů jako inspirace pro současné studenty v České republice i v Evropě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523677" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523677 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Životní příběhy pedagogů jako inspirace pro současné studenty v České republice i v Evropě
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogika jako věda o výchově a vzdělávání poskytuje prostřednictvím vysokoškolských učitelů studentům pedagogických disciplín řadu poznatků teoretických i možností si tyto poznatky vyzkoušet ve školách v reálném kontaktu se žáky či studenty. Na co se podle našeho soudu zapomíná, je historická stránka pedagogiky, která v sobě nese mnoho možností seznamovat se s konkrétními životními příběhy předních pedagogů. V České republice jsou známi sociální pedagogové Přemysl Pitter, Miroslav Dědič, na Ukrajině A.S. Makarenko a V.A. Suchomlinskij a v Polsku velice významná osobnost Janusz Korczak. Hluboké a široké seznámení s jejich dílem i životem je podle našeho soudu výrazným prostředkem pro hlubší a intenzivnější motivaci studentů pedagogických i sociálních věd. V příspěvku se zabýváme metodami, jak tohoto cíle dosahovat u studentů sociální pedagogiky a andragogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Název v anglickém jazyce
Teacher´s Life Stories as an Inspiration for Current Students in the Czech Republic and in Europe
Popis výsledku anglicky
Pedagogy as a science of education, provides its students with theoretical understandings and gives them opportunities to teach gained knowledge in real contact the pupils and students. Unfortunately, the historical aspects are often forgotten. These characteristics provides us with life stories of well-known pedagogical personalities, Přemysl Pitter in the Czech Republic, A.S. Makarenko and V.A. Suchomlinskij in Ukraine and Janusz Korczak in Poland. Deep and broad acquaintance with their work and life stories, is according to us, necessary for motivation of pedagogical and social sciences students. In this contribution we analyse methods how to reach these goals at student of Social Pedagogy and Andragogy in Tomas Bata University in Zlín.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOCIALIA 2018 Socjopedagogiczne wyzwania w epoce dynamicznych zmian. Kompetencje społeczne w procesie redukcji deficytów i rozwiązywania problemów jednostki oraz wspólnoty
ISBN
978-83-65621-24-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
133-142
Název nakladatele
Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB
Místo vydání
Dabrowa Górnicza
Místo konání akce
Dabrowa Górnicza
Datum konání akce
15. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—