Biblioterapeutický potenciál studentů Ústavu speciálně pedagogických studií PdFUP Olomouc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582384" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biblioterapeutický potenciál studentů Ústavu speciálně pedagogických studií PdFUP Olomouc
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výzkumem čtenářských preferencí studentů Ústavu speciálně pedagogických studií PdFUP v Olomouci a jejich kreativním potenciálem, který prokázali v rámci plnění zadaných biblioterapeutických úkolů a který se týkal tvůrčího psaní zaměřeného na prózu, poezii i poetické hříčky se slovy. Sběr dat probíhal v průběhu let 2014 - 2016 a zapojili se do něj studenti bakalářského i magisterského studia speciální pedagogiky oboru dramaterapie a studenti dalších oborů ÚSS PdFUP, kteří si vybrali biblioterapii, případně poetoterapii jako volitelné studijní předměty. Výsledkem kvalitativně i kvantitativně pojatého šetření je stanovení charakteristiky typického studenta, která vykazuje střední hodnoty všech získaných dat a umožňuje přehledně znázornit část terapeutické výbavy studentovy osobnosti.
Název v anglickém jazyce
Bibliotherapeutic potential of students of the Institute of Special Pedagogical Studies PdFUP Olomouc
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on a research of readers´ preferences of students studying at Department of Special Pedagogy, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc and also of their creative potential which they show when doing requested bibliotherapeutic tasks. It was also focused on creative writing, especially on prose, poetry and poetical word games. Data collection was carried out between 2014 and 2016 by the students of both bachelor and magister students of Special Pedagogy (specialization: dramatherapy) and also by other students of Special Pedagogy, Faculty of Education, Palacky University, who chose bibliotheraphy or poetotherapy as their optional subjects. An outcome of qualitative and quantitative survey is the determination of characteristics of a typical student which shows middle values of all obtained data and enables to show very clearly a part of therapeutic skills of the student and his personality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Expresívne terapie vo vedách o človeku
ISBN
978-80-561-0473-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
260-267
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Ružomberok, Slovakia
Datum konání akce
26. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—