Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583373" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333163258" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333163258</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza úrovně dosaženého kurikula žáky v kontextu standardu pro základní vzdělávání ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávací obor Výchova ke zdraví je v rámci projektového kurikula Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazen do nižšího sekundárního vzdělávání s formulovanými 16 očekávanými výstupy, resp. cíli, kterých má být na konci povinného vzdělávání žáky dosaženo. Zmapování úrovně dosaženého/rezulátového kurikula žáky v jednotlivých očekávaných výstupech, s využitím didaktického kriteriálního testu konstruovaném ve shodě s dokumentem Standardy pro základní vzdělávání – Výchova ke zdraví, přesněji s ilustrativními úlohami v něm obsaženými, je cílem tohoto sdělení. Předpokládaná hranice splnění alespoň na úrovni 80 % odpovídající minimálnímu nastavení vzdělávacího standardu byla překročena pouze u dvou testových položek, resp. očekávaných výstupů, a to u VZ-9-1-6 (94,51 %) a VZ-9-1-12 (87,14 %) v rámci zcela správného splnění ilustrativní úlohy. Ilustrativní úlohy k těmto očekávaným výstupům pracovaly s afektivní složkou žákovy osobnosti, nebyly tedy zaměřeny na kognitivní dimenzi zvládnutí obsahu očekávaného výstupu. Nejnižší skóre úspěšnosti pak bylo zaznamenáno u očekávaného výstupu VZ-9-1-7 (0,22 %) a další tři položky didaktického testu, resp. hodnocení výsledků očekávaných výstupů, nepřekročily 10% hranici zcela správného splnění. Výsledky získané od 910 žáků 9. ročníků základních škol tedy poukazují na podprůměrnou až nízkou úroveň dosaženého kurikula žáky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of the Level of Achieved Curriculum by Students in the Context of the Standard for Elementary Education in the Educational Field of Health Education

  • Popis výsledku anglicky

    According to the project curriculum defined by the Framework educational programme for elementary education, the educational field of Health Education is included in lower secondary education and comprises 16 expected outcomes (objectives) that students should achieve by the end of compulsory education. The aim of this paper is to examine the level of the achieved/resulting curriculum by students in the context of the expected outcomes using an achievement criterion-referenced test designed in accordance with the Standards for elementary education – Health Education, specifically the illustrative tasks contained therein. The expected achievement threshold of at least 80% corresponding with the minimum setting of the educational standard was exceeded only in two test items (expected outcomes) – HE-9-1-6 (94.51 %) and HE-9-1-12 (87.14 %). The illustrative tasks concerning these expected outcomes used the affective component of the student personality and did not focus on the cognitive dimension of the expected outcome. The lowest achievement score was observed in the expected outcome HE-9-1-7 (0.22 %) and there were three more items of the achievement test (assessment of the results compared with the expected outcomes) that did not exceed 10 %. The results obtained from 910 students from grade nine of elementary schools suggest a below-average to low level of the achieved curriculum in the educational field of Health Education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    74-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus