Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583844" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China
Popis výsledku v původním jazyce
Manchu as China’s third largest ethnic group, the population is over 10 million. The history of Manchu culture can be traced back as much as 7,000 years ago, and with a long history and splendid culture. In the modern times, there are not more than 100 people who can speak the Manchu language, the Manchu culture is in jeopardy. This article focused on exploring the current situation of Manchu culture, inheritance and development at the Yongling Manchu Primary School observing how the school fulfills the required functions. The Manchu art is seen as a breakthrough which is the easiest way for pupils to accept, it shows in three aspects such as campus culture, the curriculum and teaching, extracurricular activities, exploring the effective paths of Manchu art education.
Název v anglickém jazyce
Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China
Popis výsledku anglicky
Manchu as China’s third largest ethnic group, the population is over 10 million. The history of Manchu culture can be traced back as much as 7,000 years ago, and with a long history and splendid culture. In the modern times, there are not more than 100 people who can speak the Manchu language, the Manchu culture is in jeopardy. This article focused on exploring the current situation of Manchu culture, inheritance and development at the Yongling Manchu Primary School observing how the school fulfills the required functions. The Manchu art is seen as a breakthrough which is the easiest way for pupils to accept, it shows in three aspects such as campus culture, the curriculum and teaching, extracurricular activities, exploring the effective paths of Manchu art education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
25-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—