Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73583844" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73583844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogiumi_2-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Manchu as China’s third largest ethnic group, the population is over 10 million. The history of Manchu culture can be traced back as much as 7,000 years ago, and with a long history and splendid culture. In the modern times, there are not more than 100 people who can speak the Manchu language, the Manchu culture is in jeopardy. This article focused on exploring the current situation of Manchu culture, inheritance and development at the Yongling Manchu Primary School observing how the school fulfills the required functions. The Manchu art is seen as a breakthrough which is the easiest way for pupils to accept, it shows in three aspects such as campus culture, the curriculum and teaching, extracurricular activities, exploring the effective paths of Manchu art education.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploration and Practice Research of Manchu Art Education in Manchu Primary School from the Multicultural point of view in China

  • Popis výsledku anglicky

    Manchu as China’s third largest ethnic group, the population is over 10 million. The history of Manchu culture can be traced back as much as 7,000 years ago, and with a long history and splendid culture. In the modern times, there are not more than 100 people who can speak the Manchu language, the Manchu culture is in jeopardy. This article focused on exploring the current situation of Manchu culture, inheritance and development at the Yongling Manchu Primary School observing how the school fulfills the required functions. The Manchu art is seen as a breakthrough which is the easiest way for pupils to accept, it shows in three aspects such as campus culture, the curriculum and teaching, extracurricular activities, exploring the effective paths of Manchu art education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    25-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus