Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591502" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture
Popis výsledku v původním jazyce
China is the country with pluralistic cultural background of 56 ethnic groups, Manchu is China’s third largest minority, the population is over 10 million. The history of Manchu can be traced back earliest to 7000 years ago, even so, there are not more than 100 Manchu people whom can speak the Manchu language. In China, the mainstream culture „Han culture“ is dominant, the inheritance and development of Manchu culture are in jeopardy. The article focused on how to educate Manchu culture to pupils in Manchu primary school, and select Manchu art as the breakthrough which is easiest for pupils to accept. Explore effective paths which enroll the Manchu art in three aspects such as the campus culture, the curriculum and teaching, and the extracurricular activities.
Název v anglickém jazyce
Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture
Popis výsledku anglicky
China is the country with pluralistic cultural background of 56 ethnic groups, Manchu is China’s third largest minority, the population is over 10 million. The history of Manchu can be traced back earliest to 7000 years ago, even so, there are not more than 100 Manchu people whom can speak the Manchu language. In China, the mainstream culture „Han culture“ is dominant, the inheritance and development of Manchu culture are in jeopardy. The article focused on how to educate Manchu culture to pupils in Manchu primary school, and select Manchu art as the breakthrough which is easiest for pupils to accept. Explore effective paths which enroll the Manchu art in three aspects such as the campus culture, the curriculum and teaching, and the extracurricular activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole
ISBN
978-80-244-5277-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
340-345
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—