Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591502" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    China is the country with pluralistic cultural background of 56 ethnic groups, Manchu is China’s third largest minority, the population is over 10 million. The history of Manchu can be traced back earliest to 7000 years ago, even so, there are not more than 100 Manchu people whom can speak the Manchu language. In China, the mainstream culture „Han culture“ is dominant, the inheritance and development of Manchu culture are in jeopardy. The article focused on how to educate Manchu culture to pupils in Manchu primary school, and select Manchu art as the breakthrough which is easiest for pupils to accept. Explore effective paths which enroll the Manchu art in three aspects such as the campus culture, the curriculum and teaching, and the extracurricular activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on Manchu Art Inheritance and Development in Manchu Primary School from View of Multi-Culture

  • Popis výsledku anglicky

    China is the country with pluralistic cultural background of 56 ethnic groups, Manchu is China’s third largest minority, the population is over 10 million. The history of Manchu can be traced back earliest to 7000 years ago, even so, there are not more than 100 Manchu people whom can speak the Manchu language. In China, the mainstream culture „Han culture“ is dominant, the inheritance and development of Manchu culture are in jeopardy. The article focused on how to educate Manchu culture to pupils in Manchu primary school, and select Manchu art as the breakthrough which is easiest for pupils to accept. Explore effective paths which enroll the Manchu art in three aspects such as the campus culture, the curriculum and teaching, and the extracurricular activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole

  • ISBN

    978-80-244-5277-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    340-345

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku